Putovanja u srcu

Mesto gde razmenjuju informacije oni kojima su putovanja u srcu
Danas je Četvrtak, 28 Mart 2024, 18:02

Sva vremena su u UTC + 1 sat




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 41 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3  Sledeća
Autor Poruka
PostPoslato: Petak, 08 Maj 2015, 20:13 
Nije prisutan
Svetski putnik
Svetski putnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Četvrtak, 21 Avgust 2014, 05:46
Postovi: 3783
Lokacija: Beograd / Jagodina
Pol: Bata
Poslednjih nekoliko godina umesto prvomajskog uranka i roštiljanja na otvorenom odlazim na putovanje u neki od evropskih gradova. Nakon niza peripetija ove godine izbor je pao na Pariz. Od par prijatelja sam pre puta čuo da kome se dopao Rim, a mene je oduševio, neće mu se dopasti i Pariz pa sam rešio da to proverim. Putovanje je turistički aranžman u okviru koga se obilazi Salcburg (sa noćenjem) i Minhen, ali to ću opisati u posebnim temama, a ovde samo o Parizu i to dok su mi utisci još uvek sveži i informacije u glavi.

U Pariz stižemo rano ujutru, pre 8h, i grad je još uvek uspavan. Saobraćajne gužve nema, vikend je posle praznika. Pre smeštaja u hotel odlazimo na panoramsko razgledanje grada. U tom trenutku mislim da ću se svim ovim lokacijama vratiti ponovo i na miru slikati, ali sada vidim koliko je ovo bio dobar potez agencije.

Prva pauza nam je u Luksemburškom parku. Ovaj park nalazi se praktično u centru grada i prostire na oko 25 ha. Vrtovi u francuskom stilu (pravilne geometrijske forme, strogo kresanje i uređenje krošnji, pravolinijske staze) okružuju Luksemburšku palatu. U parku se nalazi veliki broj fontana i figura, a i ako je rano u parku ima ljudi koji džogiraju ili vežbaju jogu. Izgradnju palate je naredila Marija de Mediči po uzoru na palatu Pitti u Firenci u kojoj je odrasla. Ubrzo po završetku palate Luj XIII je majku proterao iz Pariza. Tokom revolucije palata je oduzeta kruni i pretvorena u zatvor, a danas se u njoj nalazi Senat. Poseta palati nije moguća, a ulaz u park je slobodan (inače parkovi su ograđeni i zaključavaju se noću). Park je dobio ime Luksemburški jer je izgrađen na posedu Vojvode od Luksemburga.
Slika

Slika

Slika

Slika

Nastavamo vožnju ulicama Pariza i prolazimo pored muzeja Orsej. Zgrada u kojoj je smešten muzej izgrađena je 1900, povodom Pariske izložbe, kao železnička stanica i bila je u upotrebi do 1939, kad je zatvorena i uglavnom zapuštena, osim kada je 1962. upotrebljena kao lokacija za snimanje filma Proces Orsona Velsa. Kasnije je korišćena kao pozorište i prostor za aukcije, a tokom sedamdesetih razmatralo se njeno uništenje. Godine 1977. gradska vlada je odlučila da sačuva impozantnu građevinu tako što će je pretvoriti u muzej. U muzeju se danas nalazi mnoštvo umetničkih formi u periodu od 1848. do 1914, a najznačajnija su dela Monea, Manea, Renoara, Van Goga, Matisa, Tuluza Lotreka... Iako do otvaranja muzeja ima još 1 sat red za ulaznice je već formiran. Iako sam naivno mislio da ću stići da posetim i ovaj muzej prilikom ove posete Parizu samo par fotografija fasada.
Slika

Slika

Sledeća pauza da čujemo novu priču i slikamo se je kod Doma Invalida. ”Invalidi” za koje je izgrađen ovaj impozantni Dom bili su ranjeni vojnici iz ratova sa kraja XVII veka. Luj XIV je podigao ovu građevinu u periodu od 1671. do 1678, u kojoj su i dalje smešteni stari vojnici, iako ih je tek desetak u poređenju sa 6.000 onih koji su se prvi uselili ovde. Oni dele dom s najvećim vojnikom Francuske, Napoleonom Bonapartom, čije telo počiva u kripti smeštenoj tačno ispod pozlaćene kupole Crkve svetog Luja. Napoleonovo telo je ovde preneto 1840, 19 godina nakon što je umro. On počiva u čauri od šest kovčega, smeštenoj skoro ”na obali Sene”, što je bila njegova lična želja. U ostalim zdanjima smeštene su vojne kancelarije, Muzej vojske i manji vojni muzeji.
Slika

Slika

Sa ovog mesta već vidimo najprepoznatljiviji spomenik Pariza i krećemo ka njemu. Godine 1889, povodom 3.svetskog sajma u čast 100-godišnjice francuske revolucije, inženjer i industrijalac Gustav Ajfel je za 2 godine, 2 meseca i 23 dana, uz pomoć 3000 radnika sastavio 15.000 metalnih delova i tako napravio najvišu montažni građevinu sveta od 3 sprata i 300 metara visine. Titulu najviše građevine sveta Ajfelova kula je izgubila tek 1931 kada je u Njujorku napravljen Empire State Building. Ajfelova kula je podignuta kao reklamni eksponat i trebalo je da postoji tek 20 godina, ali je sa nastankom telegrafa, radia i televizije kao kula idealna za antene opstala do danas. Uprkos svom elegantnom izgledu, kula teži 10.100 tona, a konstrukcija je tako dobro izvedena da se kula nikada ne povija više od 7 cm po jakom vetru. Kula se farba svake 7 godine i menja joj se boja, a sada je smeđa. Inače Ajfel je imao projektni biro koji je gradio čelične mostove i neki od mostova u Beču, Budimpešti ali i Zrenjaninu su njegovo delo.
Slika

Meni je lično kula impresivnija kada se gleda izdaleka ili noću, fascinatno mi je inženjersko umeće da se napravi tako precizni proračuni u vreme bez računara i njena izgradnja.
Ovako izgleda red za karte sa prvog nivoa.
Slika

Na tom nivou se nalazi restoran, suvernirnica, toaleti, bioskopska sala u kojima su besplatne projekcije tematskih filmova o izgradnji kule. Deo poda je neka vrsta stakla, a sada se smejem kada gledam sliku kako iskusno stojim na spojevima a izigravam „hrabro srce“.
Slika

Kako je bila magla penjem se samo do drugog nivoa. Odatle se pruža lep pogled na grad i zista mi je krivo što je bilo oblačno. Inače kupovina karata je prava noćna mora, možete stepenicama do 1 ili drugog nivoa, liftom do oba nivoa ili kombinacija, a do trećeg nivoa isključivo liftom. Sve ima svoju cenu.

Pogled na trg Trokadero
Slika

Pogled na Marsova polja
Slika

Pogled na stari grad i Dom Invalida
Slika

Pogled na Senu
Slika

Lift koji vas vozi izgleda otprilike ovako, a kada sam video čikicu koji sedi na kabini zamalo nisam počeo da vičem u pomoć. Ovo je naravno figura. A originalna komandna soba izgleda ovako.
Slika

Slika

Sledeću pazu pravili smo na trgu Trokadero i palate Šajo. Šajo je bio zasebno selo do 19. veka kada ga je “progutao” rastući grad. Centralni deo kvarta čini veličanstvena palata koja stoji na vrhu istoimenog brda, sa širokim krilima od belog kamena koja obuhvataju vrt Trokadero, i čije terase gledaju pravo na Senu, sve do Ajfelove kule. U palati se danas nalaze brojni muzeji, jedan od njih i muzej pomorstva koji mi je pre puta bio interesantan. Pošto su Francuske arhitekte bile opsednute simetrijom iako deluje da sam duplirao sliku ovo su dva krila palate, odnosno dva muzeja danas.
Slika

Slika

* Jedna mala digresija – kao i drugim velikim gradovima i u Parizu postoji muzejska propusnica koja važi 2 spojena dana i košta 42e i omogućava ulazak u preko 60 muzeja. Moj plan pre polaska je bio da sa tom propusnicom obiđem muzeje koje navodim (Orsej, vojni muzej u Domu Invalida, muzej pomorstva, Luvr, Trijumfalnu kapiju, Notr Dam, Svetu kapelu...). Ali nisam imao dva spojena dana tako da je to otpalo. Zato posle najave nekog muzeja nema slika, ali pišem iz beleški koje sam pravio pre puta pa neko može da iskoristi i mene počasti nekom slikom *

Iza palate je trg Trokadero, izgrađen 1858. i prvobitno nazvan Trg kralja Rima, po tituli Napoleonovog sina. U centru trga je statua heroja iz prvog svetskog rata, maršala Ferdinanda Foša na konju. Padom carstva, propali su i Napoleonovi planovi za raskošnu palatu na brdu Šajo koju je namenio svom sinu, a lokacija je kasnije iskorišćena za prvobitnu palatu Trokadero, koja je izgrađena za svetsku izložbu 1878. Nju je zamenila današnja neoklasicistička zgrada, namenjena izložbi 1937. godine.
Slika

Ipak na trg Trokadero mnogi dolaze jer se sa njega pruža lep pogled na Ajfelovu kulu.
Slika

Nastavljamo vožnju do Trijumfalne kapije, ali o njoj nešto u sledećim postovima.
Slika

Prolazimo i pored zgrade Francuske opere koja je sagrađena 1860. god. Usklađujući različite stilove i materijale stvoren je novi stil - Napoelon III. Mnogi je smatraju najraskošnijom i najoriginalnijom građevinom 19. veka.
Slika

Autobus ulazi i u dvorište Luvra, samo da se uverimo kolika je gužva.
Slika

Posle 30 sati u autobusu stižemo i do hotela. Nalazi se u predrađu Banjole pored metro stanice. Kvart je uglavnom naseljen doseljenicima. Pored hotela je mali tržni centar sa par restorana, pekarom, supermarketom i buticima.
Slika

Posle kratkog odmora krećemo metroom do Monmartra – stecišta boema i umetnika. Ovaj kvart je najvernije sačuvao izgled starog Pariza sa krivudavim ulicama i starim kućama. U drugoj polovini 20. Veka bio je centar boemskog i umetničkog životam a dobrim delom je to i danas. Njegove kafane, ulice, barove, zabavna pozorišta obeležili su slikari Tuluz Lotrek, Renoar, Bonar... Sve vreme prati nas jaka kiša, ali sada smo stigli u Pariz i niko iz grupe ne odustaje.
Slika

Slika

Dolazimo i do crkve Svetog Srca - Sacre Coeur. Jedan od najviše fotografisanih prizora grada, veličanstveni beli obrisi crkve nad Parizom s njegove najviše tačke. Bazilika je sagrađena u spomen na 58.000 francuskih vojnika ubijenih u Francusko-pruskom ratu (1870 - 1871). Njena izgradnja trajala je 46 godina, konačno je završena 1923, a potrošeno je 40 miliona franaka (6 miliona evra). Sveštenici se i dalje ovde mole za duše palih ratnika 24 sata dnevno. Iako je unutrašnjost ove crkve manje upečatljiva nego mnogih drugih pariskih crkava, ljudi se ovde skupljaju zbog prostranih vidika. Svetlucavi mozaik vizantijskog tipa s prikazom Hristovog lika ukrašava svod ispred glavnog oltara. Mozaik predstavlja privrženost Francuske Svetom srcu. Impozantan je i zvonik, a moguće je popeti se na njega.
Slika

Slika

Slika

Slika

Nedaleko od Bazilike nalazi se trg Tertr, centralni trg Monmartra. Tu se u svako doba dana mogu sresti umetnici koji će vam napraviti portret ili karikaturu ili slikati pejzaže Pariza dok čekaju mušterije. Na trgu je i veliki broj bistroa i suvernirnica, a čak i po pljusku puno je turista ali i lokalaca koji obožavaju ovaj kvart. Atmosferi nije odolela ni naša grupa pa smo u jednom od bistroa večerali i popili piće.
Slika

Slika

Već je kasno i umorni smo, ali vredi prošetati krivudavim uličicama.

Jesti li gledali film Čudesna sudbina Amelije Pulen, radnja se događa u ovom kafiću
Slika

Stižemo i do najpoznatijeg mlina na svetu.
Slika

Vreme je za kraj prvog dana (inače ovaj kraj poznat je i brojnim seks šopovima u kojima smo izgubili deo grupe i muzeju erotike, ali ovo je pristojan forum). U hotel smo se vratili oko 23.30, tržni centar i sve radje u okoline su se zatvorile. Nisam kupio ni vodu ni sok, a tek o suvenirima i poklonima da ne govorim.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Subota, 09 Maj 2015, 15:54 
Nije prisutan
Svetski putnik
Svetski putnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Četvrtak, 21 Avgust 2014, 05:46
Postovi: 3783
Lokacija: Beograd / Jagodina
Pol: Bata
Drugi dan u Parizu kiša ne prestaje, ona dosadna sitna koja traži da imate kišobran, a povremeno se pretvori u pljusak. Današnji polazak zakazan za 8, treba se srediti i doručkovati. Na odmoru sam a sat mi je navijen ranije nego za posao. Za doručkom se neki žale kako je hotel na lošem mestu jer se čuje buka sa autoputa, klimam glavom, a zapravo nemam pojma jer sam zaspao još dok sam se spuštao na jastuk.

Krećemo ka Versaju, a usput slušamo priču o nastanku dvorca. Priča kreće otprilike ovako: Prijatelj mladog kralja Luja XIV i ministar finansija bio je izvesni Nikolas Fuke. Nadajući se da će dobiti mesto prvog ministra poziva kralja na proslavu useljenja u svoj novi dvor Vaux le Vicomte, na jugu Pariza, trudeći se da lepotom svog dvora očara sve prisutne. Ovo će se pokazati kao najveća greška ministra. Ljubomorni kralj napušta večeru i hapsi ministra zbog izmišljene pronevere. Uzima dvor i sve skupe stvari u njemu i poziva arhitekte koje su ga gradile sa idejom da napravi isti takav samo deset puta veći. Tako nastaje Versaj.
Kraljeva želja takođe je bila da napravi Vrtograd (ova reč zaista postoji u srpskom rečniku, a odgovara joj Fairyland), biblijsku rajsku prestonicu. Zbog toga je Versaj pre svega poznat po fontanama i vrtovima. Od 1678 do 1684 nastaje čuvena dvorana ogledala (ne mestu nekadašnje terase). Na samom dvoru boravilo je i do 5000 ljudi, dok je u okolnim zgradama boravilo i do 30000 ljudi. 1701 godine završena je čuvena zlatna soba u kojoj ima 60kg čistog zlata samo u ogradi (balustrada kako piše u vodiču). Nakon smrti Luja XIV u Versaj se useljava Luj XV, a zatim i Luj XVI koji se tek venčao sa Marijom Antonaetom. Njenom zaslugom na dnu dvorske bašte sagrađeno je selo, koje je zamišljeno kao selo iz okoline Beča. Početak Revolucije označava kraj Versaja, nameštaj se rasprodaje a mnoge umetnine uništavaju. Dvor je kasnije obnovljen, pa pretvoren u muzej, a u njemu je 1919 potpisan mirovni sporazum o kraju Velikog rata i podeli Evrope.
Kako nam sve vreme pada kiša grupa glasa da se obiđe samo dvorac bez vrtova (jeftinija karta), a da nam ostane više vremena za sledeći obilazak. Ja sam dizao ruku oba puta po principu ako odem pokisnuću kao miš, ako ne vidim kajaću se.
Ne razumem se ja mnogo u umetnost, stilove i pravce ali kakva je to raskoš na jednom mestu - neverovatno. Nameštaj, slike, lusteri, satovi, zlata na sve strane, pre ulaska sam mislio da je prepuno kiča, ali nije tako. Jedno od najlepših mesta koje sam video, čak i uz stampedo u kojem se dvorac obilazi. Kroz dvorac nas vodi vodič, nema mnogo zadržavanja u jednoj prostoriji jer nailazi sledeća grupa pa ne znam da li bih slušao, gledao detalje ili slikao. Zbog toga ne umem baš precizno da vam kažem koja je koja soba. Sobe nosi imena po antičkoj mitologiji koja je oslikana na tavanici, Hermesova, Apolonova, Venerina i slično.
Slika

Mermerno dvorište
Slika

U nekim prostorijama postavljeni su video beam-ovi na kojima se prikazuju kratki filmovi o istoriji Versaja
Slika

Kapela sa dve etaže i po tome jedinstvena, obična aristokratija se molila na donjem nivou, a kralj na drugom nivou. Na taj način se zapravo pokazivalo da se aristokratija klanja i kralju, a kralj samo Bogu
Slika

Maketa zlatne sobe
Slika

Malo unutrašnjosti dvorca, pravio sam ove kolaže kako bih vam pokazao što više detalja, a da ne smorim baš previše
Slika

Slika

Slika

Slika

Ja u ovakvim dvorcima, muzejima... uvek budem očaran tavanicama
Slika

Najimpresivnija dvorana ogledala, kojom je Kralj prolazio ujutru na putu ka kapeli, a pripadnici establišmenta su tada mogli da mu se obrate. Dvorana se završava sobama rata odnosno mira u kojima su objavljivani ratovi ili sklapana primirja. Izgleda impresivno i ovako puna, a mogu da zamislim kakva je prazna
Slika

Dvorana velikana u kojoj su portreti značajnih Francuza
Slika

Obišao sam i prostorije aristokratije koja je živela na dvoru. Luj XIV ih je zapravo pozivanjem da žive na dvoru držao pod kontrolom. A raskoš nije mnogo manja
Slika

Slika

Kao što napisah u vrtove nisam išao ali evo jedne fotografije sa ulaza
Slika


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Subota, 09 Maj 2015, 16:34 
Nije prisutan
Svetski putnik
Svetski putnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Četvrtak, 21 Avgust 2014, 05:46
Postovi: 3783
Lokacija: Beograd / Jagodina
Pol: Bata
Nakon obilaska Versaja vraćamo se u Pariz i idemo u posetu Luvru. Agencija nam je obezbedila karte, a obilazak je individualni. Imamo malo više od 4 sata za obilazak muzeja.

Godine 1200 Kralj Filip je podigao zidine oko Pariza, a za svoju porodicu je sagradio utvrđenje pre nego što je krenuo u rat protiv Engleza. Od ovog prvobitnog dvorca-tvrđave ostale su samo iskopine temelja i jedna maketa koja se nalazi u podrumu muzeja. Do 1357. Luvr je državna riznica. Fransoa I je prestonicu vratio u Pariz i napravio sebi dvor na temeljima starog Luvra. Bila je to prva renesansna zgrada u Parizu. Sa ratišta iz Italije donosi bogatu kolekciju slika, koje su bile smeštene na dvoru Fonteblo 40 km od prestonice. Sa sobom dovodi i poznatog umetnika Leonarda da Vinčija koji donosi i 3 slike među kojima i čuvenu Mona Lizu koju poklanju kralju (zato je ta slika ostala u Francuskoj). Za vreme Revolucije svečano je otvorena velika galerija muzeja. Napoleon Bonaparta je maštao da od Luvra zaista napravi najbogatiji muzej na svetu. Dozidao je severno krilo, gde je smestio opljačkane vrednosti raznih muzeja širom sveta. Neke od tih dela su i dalje u Luvru, dok je deo vraćen državama koje su pobedile Napoleona. Luvr je dovršio Napoleon III koji je ti smestio carsku rezidenciju. Na dvoru koji je građen 6 vekova prepliću se razni umetnički stilovi. Luvr je lep i spolja, ali unutar njega se nalaze impresivne umetničke kolekcije Egipta, Rima, Islama, Grčke, Engleske, Francuske i Holandije. Poslednje radove na Luvru izveo je Im Pej (Amerikanac kineskog porekla) koji je konstruisao veliku staklenu piramidu otvorenu 1989 na 200-godišnjicu revolucije.

Na ulazu iznajmljujemo audio vodič (5e). Jbt ja sam tehnički obrazovano lice, ali podešavanja ovog čuda je ozbiljan posao. Možete da birate da neobavezno lutate i zahtevate informacije samo o određenim eksponatima, da pratite interaktivnu mapu, da izaberete turu "must-see", u svakom trenutku da prekinete i tražite mapu do toaleta ili kafea, sve to na 9 jezika, kada uđete u neku prostoriju krene priča o tome šta se u njoj nalazi
Slika

Ja ću temeljno da vidim što više (budala!) pa prvo idem u podrum, ostaci originalnog utvrđenja i maketa
Slika

Slika

Zatim odeljenje Egipat u kome su sfinge donete sa piramida, statuea sa Ramsezovog hrama, pisar koji sedi prekrštenih nogu i mnogi drugi predmeti
Slika

Slika

Slika

Slika

Zatim odeljenja antičke Grčke sa statuom Miloske Venere (ideal ženske lepote se nije mnogo promenio od tih dana), boginje Nike sa Samotrakija, muze tragedija ili Hermesa, frizova i predmeta iz antičkih hramova
Slika

Slika

Slika

Slika

Mislim da prolazim brzo kroz eksponate, odslušam po neko "predavanje" koje drže kustosi muzeja na audio vodiču, ali prolazno vreme na nivou prizemlja, preko sat i po, bojim se da neće ići ovako. Čisto me zanima koliko traje vodič i šokiram se kada shvatim da ima materijala za oko 40 sati (dva dana da ne izlaziš iz muzeja nećeš moći da obiđeš sve). Idem na drugi sprat na odeljenje holandskih umetnika.

Pletilja čipke - Vermer
Slika

Pieta od Avinjona - Enguerrand Quarton; obratite pažnju na lika sa leve strane slike, ne pripada uopšte vremenu u kome se slika dešava i to je zapravo mecena koju je naručio sliku
Slika

Tražio sam Van Ajka, autoportret sa crvenim turbanom, ali kada ga nisam već našao može i ovaj da posluži
Slika

A kako se ja divim ovakvim turistima
Slika

Samo jedna tavanica
Slika

Apolonova galerija
Slika

Kako se približavamo najčuvenijem eksponatu u Luvru gužva je sve veća
Slika

Konačno čuvena Mona Liza. Da vam kažem iskreno potpuno razočarenje za mene. Slika je relativno malih dimenzija 77x53 cm, nalazi se u dva staklena kaveza ispred kojih stoje policajci a vi je gledate sa 5 metara rastojanja gurajući se među stotinama turista. Da je slikate nema šanse, jer će vas neko već udariti ili gurnuti. Sa tog rastojanja mogli su da stave i sliku iz kalendara. Moje naivno čitanje o pogledu koji vas prati, osmehu, liku koji se pojavljuje u pozadini, da li je ti zaista žena ili autoportret da Vinčija, ma baš me zanima gde je to Den Braun video
Slika

Idem da vidim još i odeljenje francuskih umetnika
Slika

Meni se nešto dopao Delakroa
Slika

Slika

Slika

A uvek sam se divio i slikama velikih formata na kojima ima hiljade likova i toliko puno detalja
Slika

Na izlazu nas najzad dočekuje sunce
Slika

Staklena piramida
Slika

I još samo jedna slika. Francuski stil u arhitekturi odlikuju geometrijske forme, prave linije, simetrije pa se to možda vidi na ovoj slici. Luvr - mala trijumfalna kapija - obelisk na Konkordu - Jelisejska polja - Trijumfalna kapija - Nova kapija modernog dela grada nalazi se na istoj liniji i zaista kada stanete ispred jedne vidite u daljinu sve ostale
Slika

P.S. Ako sam smorio sa mnogo slika slobodno kažite jer ovo je tek prvi deo drugog dana.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Nedelja, 10 Maj 2015, 09:54 
Nije prisutan
Svetski putnik
Svetski putnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Četvrtak, 21 Avgust 2014, 05:46
Postovi: 3783
Lokacija: Beograd / Jagodina
Pol: Bata
Neposredno po izlasku iz Luvra nailazim na Trijumaflanu kapiju Karusel, manje poznati trujumfalni luk. Kapija je sagrađene između 1806 i 1808 i veliča Napoleonove pobede po ugledu na Konsantinov luk izgrađen u Rimu. Na vrhu kapije nalazi se statua boginje mira u trijumfalnoj kočiji i opis pobede.
Slika

Slika

Kapija predstavlja i ulaz u park Tiljeri. Ovaj park sagrađen je i u 17 veku kao deo palate Katarine de Mediči. Naravno da se poštuju stroge geometrijske forme, a duž pešačkih staza zasađena su stabla kestena i lipa i postavljene brojne skulpture. U parku se nalazi veliko šestougaono jezero-fontana.
Jedan od pozitivnijih utisaka sa ovog putovanja mi je i saznanje koliko Parižani vole i neguju parkove i imaju kult njihovog obilaska. U parku ima svih generacija, a broj klupa i stolica na kojima možete odmoriti je ogroman. Ne treba ni da napomenem da su sve veoma čiste. Nisam ni ja odoleo pa sam se pridružio i na jednom od štandova kupio topli sendvič i palačinku. Osim ambijenta u kome sam „ručao“ ostalo nije vredno pomena.
Slika

Slika

Slika

Park se završava na trgu Konkord koji je najveći trg Pariza. Od ovog trga polazi avenija Jelisejska polja i prostire se do Trijumfalne kapije. Trg je oblikovan između 1755 i 1775 kao trg Luja XV. Osmišljen je kao osmougaoni prostor. Tokom Revolucije na njemu je postavljena giljotina, gde je u naredne dve i po godine pogubljeno 1119 osoba, između ostalih Luj XVI, kraljica Marija Antoaneta, Žorž Danton i Robespijer. 1833 u Pariz je stigao obelisk star 3200 godina sa ulaza u hram u Luksoru koji je postavljen na ovaj trg. Za uzvrat Francuska je Egiptu poklonila sat koji se pokvario polse godinu dana. Trg krase dve fontane – fontana reka i fontana mora sa 8 ženskih figura koje simbolizuju najveće gradove u Francuskoj.
Slika

Ne znam koja je koja fontana, ali jedna je ka crkvi Madlen, a druga ka palati Burbona
Slika

Slika

Sa trga Konkord krenuo sam ka crkvi Madlen. Projektovana je u stilu grčkog hrama 1764 i okružena sa 52 korintska stuba. Crkva je posvećena Mariji Magdaleni 1845 godine. Krase je bronzana vrata sa bareljefom na kojem su prikazani Deset božijih zapovesti i Strašni sud. Unutrašnjost crkve je izrađena u mermeru i pozlati. Zanimljivo da je sveštenik misu držao dvojezično, na francuskom i engleskom.
Slika

Slika

I još jednom ja sa simetrijom i pravim linijama, sa stepeništa crkve avenija koja ide preko Konkorda, mosta sve do palate Burbon, sigurno preko 2 km
Slika

Ceo ovaj potez od Luvra do Madlen se nastavlja jedan na drugi i nije ga teško obići pešice.

Restoran Maxim, jedan od poznatijih restorana u svetu, rezervacija se mora učiniti i nekoliko nedelja ranije
Slika

Vreme je bilo da se spustim i na reku i krenem na krstarenje. Kako uvek želim da iskoristim što više vremena na brod sam došao 5 minuta pre polaska. Greška jer su prve redove zauzeli Japanci sa gomilom foto opreme. Kakvi su oni zaluđenici, koliko je tu bilo svetlomera, zamene objektiva, postavljanja filtara. Zato sa krstarenja nemam puno slika. Krstarenje traje oko sat i petnaest minuta, postoji vodič koji na nekoliko jezika saopštava pored kojih se građevina prolazi, ali ako sedite na otvorenoj palubi on se slabo čuje. Posetioci na brodu su kao reklama za Beneton – svih boja i rasa i svi sede na sedištima, pokušavaju da slikaju, tiho pričaju, ali jedino Srbi ustanu i odu do ivice palube kako bi pravili selfije.
Slika

Slika

Most Aleksandra III - ruskog cara
Slika

Palata Burbon
Slika

Novi deo grada sa visokim zgradama
Slika

Nacionalni radio
Slika

Meni je ova slika simpatična, dve znamenitosti na jednom mestu. Kip Slobode u Njujorku je poklon Francuske, a manja identična kopija nalazi se u Parizu
Slika

Slika

Grupa se vraća u hotel, a ja ostajem u gradu da još malo prošetam kejom pored Sene.
Kod mosta Alma nalazi se podvožnjak u kome je poginula princeza Dajana. Iako spomenik koji stoji na mostu iznad tog mesta nema veze sa tom nesrećom u mnogim vodičima ga navode ga spomenik Ledi Di, a oko njega uvek ima poruka koje ostavljaju turisti.
Slika

Pada sumrak i pale se svetla na Ajfelovoj kuli. Otuda i naslov mog posta. Definitvno najjači utisci sa ovog putovanja su mi noćno osvetljenje kule, trga Pigal, Mulen ruža i raskoš dvoraca koje sam posetio.
Slika

Slika

Povremeno se na kuli uključuje i "light-show" i ovo je zaista spektakularno, ne može fotografija to ni da prikaže.
Slika

U hotel sam se vratio oko 23.30, tržni centar i sve radnje u okoline su se zatvorile. Nisam kupio ni vodu ni sok, a tek o suvenirima i poklonima da ne govorim. Večeras sam još i gladan jer fast-food i nije bio pogodak. U hodniku hotela postoji automat sa slatkišima, ima i crveni Bounty. Da li zbog toga što sam bio gladan ili čak ni čokoladice za naše tržište nisu iste kao za Evropu bio je baš dobar.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Nedelja, 10 Maj 2015, 18:50 
Nije prisutan
Svetski putnik
Svetski putnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Četvrtak, 21 Avgust 2014, 05:46
Postovi: 3783
Lokacija: Beograd / Jagodina
Pol: Bata
Treći dan u Parizu i pokret je zakazan za 8h, treba se srediti i doručkovati. Na odmoru sam a sat mi je navijen ranije nego za posao. Za doručkom se neki žale kako nisu mogli da se naspavaju zbog kiše i da je u sobi zagušljivo jer prozori ne mogu da se otvore, kilmam glavom, a zapravo nemam pojma jer sam zaspao još dok sam se spuštao na jastuk.

Dolina Loare je dolina raskošnih dvoraca i palata, ali i francuska riznica vina. Očaravajući dvorci izgrađeni su između 13 i 16 veka, kao utvrđenja, letnje kraljevske rezidencije ili plemićke palate. Na značaju su dobile kada se vlast seli u ove dvorce tokom rata sa Engleskom kada je Pariz pao u ruke neprijatelja. Neki od njih su pod zaštitom UNESCO-a. Od Pariza se vozimo oko 200 km, ali je ponedeljak i jutarnji špic pa se iz grada izvlačimo više od sat vremena.

Dvorac Šambor je jedna od najčuvenijih scetskih dvoraca. Poznat po svojoj francuskoj varijanti renesansne arhitekture koja kombinuje srednjevekovne tradicije sa klasičnim italijanskim strukturama. Šambor je najveći među dvorcima Loare iako je prvobitna namena bila da bude paviljon za lov kralja Fransoa I. Postoje indikacije da je Leonardo de Vinči učestvovao u izradi nacrta. Dvorac ima 6 ogromnih kula, 440 soba, 365 kamina i 84 stepeništa. Jedna od najpoznatijih arhitektonskih karakteristika je stepenište u obliku dvostruke spirale pa se osobe istovremeno mogu penjati i silaziti stepeništem a da se ne sretnu.
Odaje na prvom spratu su uređene i restaurirane, dok su na gornjim etažama prazne i služe za likovne kolonije. Impresivan je pogled sa krova.
Slika

Slika

Slika

Raskoš je i u ovom dvorcu očigledna
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Prostorije na višim spratovima nisu restaurirane
Slika

Kule koje su izdižu nad dvorcem su veoma zanimljive
Slika

Slika

Dvostruko spiralne stepenice Leonarda da Vinčija
Slika

Pogled sa krova
Slika

Slika

I verovatno najlepši pogled na dvorac sa malog jezera u vrtu
Slika


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Nedelja, 10 Maj 2015, 19:02 
Nije prisutan
Svetski putnik
Svetski putnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Četvrtak, 21 Avgust 2014, 05:46
Postovi: 3783
Lokacija: Beograd / Jagodina
Pol: Bata
Na putu ka sledećem dvorcu ponovo počinje da pada kiša. U sledećem dvorcu značajni su i parkovi pa vodič predlaže da svratimo u jednu porodičnu vinariju i sačekamo da kiša prestane što rado prihvatamo. Vinarija se zove "Pećina Pjer Avgusta", a mladić koji nas vodi kroz vinariju je 6 generacija vinara. Trenutno imaju pod sopstvenim zasadom 42ha i još 10ha koji pripadaju dvorcu. Godišnje flaširaju i prodaju oko 200 hiljada boca. Imamo zanimljivu prezentaciju o vrstama grožđa i vina, načinu služenja, uz koja jela se slažu i slično. Degustiramo 5 različitih vina. Roze i belo polu suvo mi se sviđaju, dok su mi crvena vina slaba i vodnjikava. Nisam neki ljubitelj šampanjca (tj. oni ne smeju da ga zovu šampanjac jer je to zaštićeno ime, već ga nazivaju tradiocionalno vino) ali je ovo ok. Do kog nivoa je dovedena turistička ponuda pokazuje i činjenica da imaju pripremljene kutije i da odmah zalepe nalepnicu i daju vam flomaster da upišete svoje ime kako se u autobusu ne bi pomešale. Cena jedne boce je od 5,5 - 7,5e.
Slika

Slika

Degustacija se vrši u pećinama, otuda i ime vinarije, koje su veštački nastale kopanjem kamena od koga su napravljene kuće
Slika

Slika

Slika

Iako je sve modernizovano postoje i tradiocionalni načini čuvanja vina
Slika

Slika


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Nedelja, 10 Maj 2015, 19:14 
Nije prisutan
Svetski putnik
Svetski putnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Četvrtak, 21 Avgust 2014, 05:46
Postovi: 3783
Lokacija: Beograd / Jagodina
Pol: Bata
Šenonso je renesansni biser sagrađen početkom 16. veka. Poznat je kao „Dvorac šest dama”.
Dvorac nastaje kao izraz ljubavi izvesnog Toma Bojlera prema svojoj ženi Katarini, koji od starog mlina pravi mali dvorac na vodi. Prilikom lova kralj Anri II nailazi na ovaj dvorac koji mu se mnogo dopada ali Bojleri ne žele da ga prodaju. Ubrzo nakon toga bračni par Bojler umire, a kralj propisuje porez koji njihov maloletni sin ne može da plati. Zato mu kralj predlaže da umesto poreza založi dvorac, a njemu kralj u zamenu daje manji dvorac. Kralj je dvorac namenio svojoj ljubavnici, ali i velikoj ljubavi Dajani od Poatjea. Zato izmišlja velike zasluge njenog preminulog muža i kao odlikovanje posthumno dodeljuje dvorac njegovoj udovici. To je užasno razbesnelo njegovu suprugu Katarinu de Mediči. Nakon smrti kralja Anrija II Dajana biva proterana iz dvorca, a u njega se useljava Katarina. Posle nje u dvorcu boravi i njena ćerka kraljica Margareta ili poznatija kao Margo. Kraljica Margo je i poslednja vladarka iz porodice Valoa, koja je pomoglo svom suprugu iz loze Burbon da dođe na presto.
Još jedna dama zaslužna je što je dvorac preživeo razaranja tokom revolucije. To je Madam Dipon. Zahvaljujući prijateljstvu sa Volterom, Žan-Žak Rusoom, Monteskijem i drugim značajnim ličnostima Francuske revolucije uspela je da zaštiti i sačuva dvorac od razaranja i doprinese da neoštećen preživi sve nedaće tog burnog vremena. Dvorac je i danas u vlasništvu porodice Dupon, koja živi u jednom malom delu dvorca, dok je ostatak pretvpren u muzej.
Okružen predivnim vrtovima i šumom, dvorac kao da je „usidren” u mirnim vodama reke Šer, sa drugom obalom je povezan mostom nad kojim je uzdignuta elegantna dvospratna galerija. Prelepi lukovi nad rekom učinili su ga jednim od najslikanijih dvoraca na planeti. Njegovi prostrani saloni bili su idealni za kuloarske priče dama u raskošnim toaletama.
Dvorcem dominiraju i prekrasne bašte od kojih je jedna Dajanina, a druga Katarinina.

Ovako ja uvek zamišljam dvorac, sa vodenim šancem
Slika

Slika

Posle 5-minutne šetnje pojavljuje se i dvorac
Slika

Mlin od koga je originalno nastao dvorac
Slika

Dajanina bašta i pogled na dvorac
Slika

Slika

Katarinina bašta i pogled na dvorac
Slika

Slika

Unutrašnjost dvorca
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Tokom renoviranja dvorca Katarina de Mediči je tražila da se svuda stavi inicijali H (Anri) i C (Katarina). Međutim kralj je naredio da se doda još jedno C pravdajući to velikom ljubavi prema Katarina, međutim time je dobio slovo D (Dajana). Naravno da je njihov brak bio politički i ugovoren, Katarina je na dvor došla kao 14-godišnjakinja. Dajana je od kralja bila starija čak 19 godina, ali kralj ju je obožavao
Slika

Slika

Slika

Slika

Portret Dajane od Poatjea
Slika

Slika

Slika

Tapiserija Kosovski boj izrađena u čast pobede srpske vojske i zaustavljanja prodora Osmanlija. Zanimljivo da su Turci predstavljeni na slonovima
Slika

I jedan umetnički prikaz dvorca
Slika


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Nedelja, 10 Maj 2015, 19:17 
Nije prisutan
Svetski putnik
Svetski putnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Četvrtak, 21 Avgust 2014, 05:46
Postovi: 3783
Lokacija: Beograd / Jagodina
Pol: Bata
Dvorac Amboaz nalazi se u istoimenom mestu udaljenom oko 250 kilometara od Pariza. Kralj Luj XI, krunisan 1461. godine, otpočeo je velike radove na poboljšanju utvrđenja i izgradnji odgovarajuće rezidencije za kraljicu Šarlotu Savojsku i njihovu decu. Njegov sin i budući kralj Šarlo VIII u dvorcu je proveo detinjstvo. Preminuo je od povreda nakon udarca glavom o deo vrata koja su vodila u toalet. Umro je, kažu, nakon devet časova u neposrednoj blizini – jer se niko nije usudio da ga pomeri kako ne bi bio optužen za ubistvo.
U planu obilaska Amboazanezaobilazna je kapela Svetog Huberta - mesto na kom je sahranjen Leonardo da Vinči, kao i obilazak kuće u kojoj je genije proveo poslednje tri godine života. Umro je 1519. godine.
Međutim ja sam u Amboaz stigao poprilično kasno, svega 45 minuta pred zatvaranje, a poučen iskustvom od prethodne večeri odlučio sam da boravak u ovom mestu provedem u šetnji i večeti u nekom od brojnih restorana.

Slika

Slika

Slika

U hotel sam se vratio oko 23.30 (ali stvarno svako veče smo stizali u ovo vreme), tržni centar i sve radnje u okoline su se zatvorile. Nisam kupio ni vodu ni sok, a tek o suvenirima i poklonima da ne govorim. Večeras makar nisam gladan.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Ponedeljak, 11 Maj 2015, 18:32 
Nije prisutan
Svetski putnik
Svetski putnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Četvrtak, 21 Avgust 2014, 05:46
Postovi: 3783
Lokacija: Beograd / Jagodina
Pol: Bata
Četvrti i poslednji dan u Parizu, grupa koja ide u Diznilend kreće u 8, a mi koji ostajemo u gradu možemo da se spakujemo u 9 ili 11. Ideja je da prvo odem u tržni centar i kupim neki od poklona, ali kolika sam ja baksuz čak i supermarket radi tek od 8:30. (Ako hoćete da napravite sendvič pre odlaska na posao sve morate da kupite dan ranije).Pakujem stvari pa krećem na još jednu šetnju Parizom.

Prvi obilazak danas je katedrala Notr Dam. Srce zemlje, kako u geografskom tako i u duhovnom smislu, katedrala Notr Dam – Bogorodična crkva veličastveno stoji na Gradskom ostrvu. Pošto je papa Aleksandar III položio kamen temeljac 1163. godine, čitava armija zanatlija je tokom sledećih 170 godina naporno radila da bi ostvarila veličanstveni projekat biskupa Morisa de Silija. Gotovo uništena za vreme Francuske revolucije, ovo remek-delo gotske arhitekture restaurirano je pod nadzorom arhitekte Violet-le-Dika. Dugačka oko 130 metara, s visoko zasvođenom glavnom lađom i dvostrukim bočnim lađama, takođe poseduje i najveće orgulje u čitavoj Francuskoj. Meni je katedrala naročito impresivna i deluje kao da je u pitanju više zgrada spojenih u jednu u zavisnosti sa koje fasade je gledate.
Slika

Slika

Slika

Slika

Naročito impresivni su vitraži i rozete
Slika

Slika

Ja ispovedaonicu nikada nisam ovako zamišljao, ovo je kao kancelarija nekog bogatijeg advokata
Slika

Ulaz u katedralu je besplatan, dok se penjanje na zvonik plaća. Posebna atrakcija na krovu su različite groteskne figure himera koje je tu postavio Violet-le-Dik da bi odagnali zlo.
Slika

Slika

Sa zvonika katedrale se pruža prelep pogled koji morate platiti penjanjem uz preko 500 stepenika.
Slika

Pogled ka Ajfelovom tornju
Slika

Pogled ka kuli Monparnas
Slika

Pogled ka centru Žorž Pompidu
Slika

Pogled ka Palati pravde
Slika

Pogled ka bazilici Sakr Ker
Slika

Pogled ka Panteonu
Slika

Šiljati toranj - Toranj visok 90 m dodao je Violet-le-Dik. Pored figura apostola na krovu, nalazi se i jedna koja prikazuje arhitektu kako se divi svom delu. Vama ostavljam da ga pronađete
Slika

Najveće zvono se nalazi u Južnom tornju, teško je 13 tona, staro više od 300 godina, a poznato je po čistom, snažnom zvuku. Zvono nosi ime Emanuel, koje mu je zvanično dao Luj XIV, poznat kao Kralj Sunce.
Slika


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Ponedeljak, 11 Maj 2015, 18:46 
Nije prisutan
Svetski putnik
Svetski putnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Četvrtak, 21 Avgust 2014, 05:46
Postovi: 3783
Lokacija: Beograd / Jagodina
Pol: Bata
Ono što je mene definitivno oduševilo u Parizu je veliki broj parkova u samom centru grada. Bilo da je to veliki park uz neku palatu sa fontanam i bistama ili manji park uz neku crkvu svi su izvanredno održavani.
Slika

Slika

Uz katedralu Notr Dam nalazi se i veliki broj uličnih tezgi na kojima sam najzad kupio i suvenire.
Slika

Latinska četvrt – nalazi se na levoj obali Sene, često je nazivaju i studentskom četvrti, zato što se tu nalaze svi značajni fakulteti, knjižare, kao i mansarde u kojima stanuju studenti. Nalazi se u srcu starog grada i predtavlja idealno mesto za pešačenje, šoping, ručak u nekom od bistroa. Ime nosi po latinskom jeziku koji se nekada koristio na unuverzitetu.
Slika

Slika

Slika

Slika

Na trgu St.Michel dominira istoimena crkva i statua svetog Mihajla koji ubija aždaju.
Slika

Slika

Sorbona – nekada su na tom mestu bile gradske konjušnice u kojima se već u XII veku organizuje ilegalna škola disidenata koje je pariska crkva proganjala. Godine 1215 Papa je tim učionicama priznao zvanje Univerziteta teologije iako su sveštenici profesori tu predavali muziku, matematiku, dijalketiku, retoriku, astronomiju i gramatiku. Godine 1257 sagrađena je zgrada fakulteta koja je dobila ime po dekanu Robeetu od Sorbone. Zatvoren je za vreme revolucije i ponovo otvoren za vreme Napoleona. Sadašnja zgrada datira iz 17 veka i podigao ju je kardinal Rišelje, koji je tu i sahranjen.
Slika

Vojna škola na Marsovim poljima – na ovoj akademiji i danas se izučavaju bitke srpske vojske u Velikom ratu. Još jedan dokaz o prijateljstvu naših država.
Slika

Slika

Na Marsovim poljima nalazi se i umetnička instalacija Zid mira gde je na svim jezicima sveta ispisana reč MIR
Slika

Ipak na Marsova polja treba doći zbog najlepšeg pogleda na Ajfelov toranj.
Slika

Slika

Trijumfalna kapija je spomenik posvećen borcima za Francusku, posebno onim iz Napoleonovih ratova. Danas se ovde nalazi i spomenik Neznanom junaku. Spomenik je započet 1806, a sama gradnja trajala je do 1830. Godine 1840 Napoleonovi posmrtni ostaci vraćeni sa Svete Jelene prošli su kroz Trijumfalnu kapiju do njegove večne kuće. Ovde je upaljen i prvi večni plamen u svetu od rimskog doba i na ovom mestu gori gotovo jedan vek.
Slika

Jelisejska polja – jedna od najpoznatijih avenija na svetu nastala je kada je kraljev baštovan posadio senik od drveća izvan parka Tulijeri 1667 godine.Sredinom 19 veka avenija dobija pešačke staze, fonatne, osvetljenje i kafee. Od 1840 ova avenija postala je ruta velikih svečanih povorki, vojnih parada, ali i spontanih okupljanja radnika ili proslava sportskih uspeha.
Slika

Most Aleksandra III je sagrađen 1900 godine za svetsku izložbu da bi posetioci mogli da obiđu veliku i malu palatu. Nazvan je prema Aleksandru III, ruskom caru, koji je položio kamen temeljac. Detalji na mostu oslikavaju i rusku i francusku heraldiku.
Slika

Nimfa sa Sene, detalj sa mosta
Slika


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Ponedeljak, 11 Maj 2015, 22:47 
Nije prisutan
Svetski putnik
Svetski putnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Četvrtak, 21 Avgust 2014, 05:46
Postovi: 3783
Lokacija: Beograd / Jagodina
Pol: Bata
Ovo bi bio prikaz skoro 4 dana provedena u Parizu. Možda ima još neki spomenik ili zgrada pored koje sam prošao, a koje ima u vodičima. Da sada krenem ponovo na turu možda bih propustio krstarenje Senom (mada je ono bilo uveče kada su svi muzeji bili zatvoreni) i drugačije bih organizovao obilazak Luvra. Sve ostalo bih ponovio. Žao mi je što me vreme nije poslužilo, naporno je balansirati kišobranom i fotoaparatom. U pitanju je bio turistički aranžman autobusom i jeste naporno, povratak iz Pariza je trajao oko 25 sati. U mom slučaju presudan je bio finansijski deo, aranžman avionom je dosta skuplji i izleti su na licu mesta skuplji (i dobro ja volim da putujem pa možete i na magarca da me stavite da jašem do Pariza ja bih se ponovo vratio sa pozitivnim utiscima).
Pariz je svakako impresivan grad:
- široke avenije, pešačke zone, uređeni drvoredi, fasade
- raskoš i luksuz svih dvoraca i muzeja koje sam obišao, kao i crkava, a sagrađeni su pre 500-600 godina
- muzeji, vrednost umetničkih kolekcija, verujem da bi bolji poznavalac umetnosti od mene mogao da provede dane posmatrajući sve što Pariz nudi
- parkovi i kult uživanja u njima
- atrakcija kao što je Ajfelova kula, verovatno prva asocijacija na Pariz, naročito sa Marsovih polja i osvetljena noću
- Monmartr, Pigal i Latinska četvrt, mom temperamentu posebno zanimljive četvrti, kada se zadesite u Parizu obavezno ih obiđite, uveče idealne za šetnju i večeru
Priču o Parizu počeo sam i poređenjem sa nekim drugim gradovima. Pričali smo o tome i u autobusu u povratku. Niko nije imao neprijatnost ili nešto slično, ali utisak nam je da je sve toliko sređeno da je sterilno, ljudi su ljubazni koliko profesionalno treba ali bez šarma.

Evo podeliću sa vama još par slika.

Francuski đubretar, svaki put kad bih ga video počeo bih da pevušim melodiju Ghostbuster
Slika

Ili Japanci koji pređu hiljade kilometara da bi se venčali u Parizu
Slika


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Ponedeljak, 11 Maj 2015, 23:15 
Nije prisutan
Svetski putnik
Svetski putnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Četvrtak, 21 Avgust 2014, 05:46
Postovi: 3783
Lokacija: Beograd / Jagodina
Pol: Bata
I nešto opštih informacija.
Bezbednost: Posle skorašnjih napada primetno je prisustvo naoružane vojske oko glavnih atrakcija u gradu. Malo je neprijatno kada ih vidite u punoj opremi, sa automatskim puškama, ali u gradu se nisam osećao nesigurno, čak i na poslednjim stanicama metroa kada bi ostali samo tamnoputi Francuzi. Sa razglasa i u metrou i u muzejima često emituju obaveštenje da se pazi na džeparoše. Iznenadio sam se koliko ima prosjaka, i na ulici i u metrou, možda mi je najneprijatnije bilo kada mi u metrou priđe neko od njih i nešto mi priča, a ja ga ne razumem.
Gradski prevoz: Metro ima 16 linija i oko 300 stanica koje su lako uočljive i obeležene velikim žutim slovom M. Veoma je lako snalaženje, sve je jasno obeleženo i na kojoj ste stanici i gde se ukrštate sa drugim linijama i sl. Pojedinačna karta košta 1,8e, a može se kupiti i komplet 10 karata i onda karta ispadne 1,4e. Karta važi sve dok ste "pod zemljom" i možete presedati neograničen broj puta. Relativno brzo možete stići sa jednog na drugi kraj grada. Postoje i autobusi ali ih ja nisam koristio, važi ista karta.
Suveniri: S obzirom na ostale cene oni klasični suveniri su dosta jeftini, naravno prednjače razne makete Ajfelove kule, privesci za ključeve, magneti, majce i ešarpe sa motivima Pariza
Toaleti: S obzirom da ste ceo dan napolju u obilasku ovo je meni važan deo svake turističke destinacije. Ne računam toalete po restoranima i kafeima koji su uglavnom bili besprekorno čisti. Javni toaleti postoje u svim muzejima i dvorcima i besplatni su iako u nekima ima i "baba-sera" sa tacnicom na kojem je sitniš. Iznenađujuće ali i toaleti u parkovima su ok i mogu da posluže.
Hrana: Pariz je definitivno gastronomski biser sa velikim brojem restorana, bistroa, poslastičarnica, pekara. Ali i dosta skup grad. Većina restorana ima ponude tipa dnevnog menija koji sa pićem izađu oko 20e ili par eura gore/dole. Jeftiniji su restorani u Latinskoj četvrti. Za pristojan obrok može da posluži i ekspres restoran Flunch kod centra Žorž Pompidu u kome se plaća komad mesa dok su prilozi (povrće i razni sosevi) na bazi švedskog stola i možete se neograničeno služiti. Tu obrok sa pićem može biti oko 10-12e. Od fast-food varijanti sendviči su 4-5e, palačinke 3-5e, hot dog 5e, obrok u Mc-u oko 7e, mala voda 2e, limenka soka 3e... (sve ovo oko turističkih atrakcija).
Ulaznice: Ako imate tačne datume kupite ulaznice online, gužve su za 1 maj bile velike.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Ponedeljak, 11 Maj 2015, 23:27 
Nije prisutan
Pomoćko
Pomoćko
Korisnikov avatar

Pridružio se: Subota, 23 Avgust 2014, 23:53
Postovi: 6959
Lokacija: Lenjivac
Pol: Seka
VlaMar, još jednom si me oduševio svojim radom! Sve, baš sve je na svom mestu! :clap:
Priče o viđenom - taman koliko treba, fotografije fantastične, opisi i objašnjenja jasni ... Kad rešim da odem, sigurno neću lutati! :D
Ne bih izdvajala nijednu fotografiju posebno, sve su zaista kvalitetne, kao što smo i navikli od tebe. :smesko-gore-dole:
:bravo: HVALA TI na uloženom trudu i vremenu koje si utrošio da bi nam poklonio ovako kvalitetan putopis! :bravo:


Metro - upravo si mi odgovorio na pitanje u vezi sa načinom odlaska od hotela do neke lokacije, kada nije organizovan prevoz.

Jesi li znao da je prava sreća imati dane bez kiše u Parizu? :shifty: Imam informaciju da je neobično lepo vreme bilo onim srećnicima koji su ga posetili za vreme uskršnjih praznika.

Da li si i ti stekao utisak da je Pariz prilično prljav (čim se mrdne od najužeg centra)? :think:

_________________
:zmaja:


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Utorak, 12 Maj 2015, 00:00 
Nije prisutan
Pomoćko
Pomoćko
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sreda, 20 Avgust 2014, 22:28
Postovi: 19554
Lokacija: Ministarstvo za odnose sa javnoscu RP
Pol: Seka
VlaMar, zao mi je sto si VEC zavrsio pricu o ovom putovanju! :( Toliko sam se uzivela i jedva cekala da stignem kuci, da nastavim sa citanjem! Odlicno, odlicno i odlicno! :bravo: I- :ljubac: ! Hvala na svemu sto si napisao, na svakoj slici i objasnjenju! Uzivanje! Nisam sigurna da sam nasla figuru na Notr Damu...mozda na onom krovu, sa desne strane na slici... :shifty:

_________________
svuda podji, na tasos dodji!

SlikaSlika SlikaSlikaSlikaSlika


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Utorak, 12 Maj 2015, 00:21 
Nije prisutan
Izviđač
Izviđač

Pridružio se: Sreda, 01 April 2015, 13:19
Postovi: 234
Pol: Seka
VlaMar ovaj putopis je genijalan. Hvala puno! Najbolja stvar je sto smo grad obilazili skoro istom marustom. :smesko-gore-dole: Ne mogu da se nacudim. :) Cak i Luvr. Ova tvoja prica mi je dala puno informacija o stvarima koje sam videla! :op-op:
:bravo:


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 41 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat


Ko je prisutan

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  

Pokreće ga phpBB® Forum Software © phpBB Group
Putovanja u srcu © 2014-2019.