Putovanja u srcu

Mesto gde razmenjuju informacije oni kojima su putovanja u srcu
Danas je Četvrtak, 28 Mart 2024, 19:41

Sva vremena su u UTC + 1 sat




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 48 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3, 4  Sledeća
Autor Poruka
PostPoslato: Ponedeljak, 04 Maj 2015, 10:27 
Nije prisutan
Početnik
Početnik

Pridružio se: Petak, 24 April 2015, 07:13
Postovi: 2
Pol: Bata
Vicky je napisao:
Niko52, na žalost Duja (koja je pisala putopis) nije trenutno u mogućnosti da odgovori, tako da ćeš za sada ostati bez odgovora na ovo pitanje. :confusion-shrug:

Možda će neko od drugih članova znati.


Hvala na odgovoru :)
A jel nezko moze da mi veli svoje misljenje za doticnu agenciju (Integral ZG) ? Hvala


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Ponedeljak, 04 Maj 2015, 14:16 
Nije prisutan
Pomoćko
Pomoćko
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sreda, 20 Avgust 2014, 22:28
Postovi: 19554
Lokacija: Ministarstvo za odnose sa javnoscu RP
Pol: Seka
Niko, nisam cula za njih!

_________________
svuda podji, na tasos dodji!

SlikaSlika SlikaSlikaSlikaSlika


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Nedelja, 10 Januar 2016, 19:44 
Nije prisutan
Rođen spakovan
Rođen spakovan
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sreda, 29 Jul 2015, 19:22
Postovi: 15617
Lokacija: Tu... i tamo
Pol: Seka
:bravo: Dujo,
baš se vidi da voliš ovaj kutak sveta.

A meni sve u glavi Agata kristi, i oni filmovi kad pokazuju kako se putovalo na tim krstarenjima, znaš, gospoda u odelima i dame u dugim haljinama :D

Kako li su oni putovali bez klima-uređaja...

Fantastično mi ovo izgleda... Možda, jednog dana...
A dotle - odoh da gledam ispočetka :ljubac:

_________________
Mislim PLAVO 8-) Slika Slika Slika


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Ponedeljak, 11 Januar 2016, 10:28 
Nije prisutan
Rođen spakovan
Rođen spakovan
Korisnikov avatar

Pridružio se: Petak, 29 Avgust 2014, 11:39
Postovi: 17771
Pol: Seka
Gospodu su hladili Crnci i Indusi. :)


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Četvrtak, 22 Mart 2018, 14:33 
Nije prisutan
Izviđač
Izviđač
Korisnikov avatar

Pridružio se: Subota, 06 Decembar 2014, 10:44
Postovi: 158
Lokacija: Beograd
Pol: Bata
Evo malo mojih sećanja...

Jednom prilikom u Kušadašiju smo videli kruzer sa jedanaest spratova i kolonu putnika koje su vodiči vodili u trgovački deo grada. Gužva, dovikivanje, vodiči postrojavaju turiste kao da ih organizuju za napad na grad. Nije mi se dopalo. Rekao sam Duji: ti i ja ovo nećemo da radimo!
Te godine prolazeći pored poslovnice Kon Tiki-ja udjemo, pokupimo prospekte i kod kuće primetimo izmedju ostalog i prospekt za krstarenje Nilom u Egiptu.
Sredozemlje, kolevka Evropske pa i Zapadne civilizacije i Egipat me je od uvek privlačio. Misir. Nil. Piramide.
I dan danas zavidimo sebi na odluci da odemo na to putovanje. Za mene je, kako je neko rekao, putovanje: "...ne stići do odredišta već putovati do njega".
Elem, avionom do Kaira, smeštaj u hotelu Džozer 4* + i tri dana boravka u Kairu.

Slika

Slika

Slika

Neću vam pisati o Aleksandriji, piramidama...

Slika

Slika

...muzejima, putovanju vozom do Luksora, o hramovima Karnak, Luksor, Hatsepšut, Denderi...To je već materijal za jednu celu priču. O tome neki drugi put.
Dakle, vozom smo celu noć putovali 700 km na jug, i u Luksoru ukrcali na brod.

Slika

Našu grupu, svega dvadesetak osoba, vodila je Milica /Kon-Tiki/ i prvi put, bez želje da bilo koga vredjam, vodič je bio na visini zadatka, uloge, posla.
Normalno nema ni govora o nekom krstarenju: to je putovanje brodom-hotelom.
Smestili smo se u sobe-apartmane: iz hodnika ulaz u mali degažman, bočno tuš kupatilo,

Slika

pravo velika soba, čija je jedna strana zastakljena, celom širinom sobe.

Slika

Prirečje /izmislio sam termin=prizemlje/, i spratovi su apartmani, a celom dužinom broda tendama pokrivena terasa...

Slika

...na srednjoj trećini je bazen.

Slika

Osim naše grupe na brodu je bilo četiri para. Španci, matorci.
Vlasnik broda je Kopt. Brod je "stariji" model sa dva motora sa po 20000 konja /?/ nečujnih. Jedino se stalno oseća lako, na granici osetljivosti, podrhtavanje.Brod se otisnuo i krenuo uzvodno, pravo na Jug.
Nil je moćna reka, i neverovatna: celom dužinom od Kartuma /Sudan/ gde se spajaju dve pritoke, Crni i Beli Nil, on nema pritoku. On je gotovo jedina ozbiljna reka na svetu koja teče sa juga na sever. Neverovatan pejzaž promiče mimo nas: uz obalu beskonačna šuma palmi,

Slika

a dosta dalje levo venac porfirnih planina,

Slika

a desno beskonačno more peska. Na reci je nekoliko brodova sličnih našem i dosta je feluka, tih brodova na jedra koji dan-danas izgledaju isto kao pre nekoliko hiljada godina.

Slika

U gustom ševaru papirusa koga brod gotovo dodiruje vide se na trenutke vodeni bivoli i mali i uzani čamci na čijim vrhovima stoje ribari koji zabacuju kružne mreze.

Slika

Tu i tamo su drveni dokovi a u polumraku šume od palmi kuce, ljudi koji rade, žene u čadorima i buljuci dece koja trče i skaču u plićak Nila, pa onda opet u selo.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Četvrtak, 22 Mart 2018, 14:42 
Nije prisutan
Rođen spakovan
Rođen spakovan
Korisnikov avatar

Pridružio se: Subota, 23 Avgust 2014, 22:29
Postovi: 11134
Хиро ретко кад постује, али кад постује, онда ПОСТУЈЕ :D .

Сад немој да нам не пишеш
Hiro je napisao:
o Aleksandriji, piramidama...
...muzejima, putovanju vozom do Luksora, o hramovima Karnak, Luksor, Hatsepšut, Denderi...

:clap: :clap: :clap:

ПС. Мене ово крстарење Нилом увек подсети на Поароа :lol: .

_________________
τα ταξίδια στην καρδιά...


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Četvrtak, 22 Mart 2018, 14:57 
Nije prisutan
Izviđač
Izviđač
Korisnikov avatar

Pridružio se: Subota, 06 Decembar 2014, 10:44
Postovi: 158
Lokacija: Beograd
Pol: Bata
Na brodu pola putnika sede uz ogradu nogu podignutih na metalne prečke, a druga polovina je u bazenu.

Slika

Slika

Cela krovna terasa broda je pokrivena zelenim itisonom, imitirajući travu. Po njemu se ne moze ići bos: vreo je. Pod nastrešnicama, u senci, i pored vetrića koji se oseća, i pored hladnih napitaka koje pijemo sedeći oko kružnog bara, temperatura je preko 45°C. Na suncu oko bazena neki stepen više. Tih 5-6 metara od senke tende do bazena svi pretrčavaju i brže bolje skaču u vodu bazena.

Slika

Neki od brodova kao naš, za turiste, nas pretiče i trubi. Sa njegove terase nama mašu, mi njima takodje, kao da smo drugari i rodbina. Malo zatim opet tišina. Na pramcu leprša Egipatska zastava koja na letimičan pogled lici na Jugoslovensku: crveno belo crno, a na belom polju orao. Od nekud se čuje tiha muzika i žubor talasa oko pramca broda.

Slika

Ostajemo opijeni neverovatnim osećajem veličine prostora kojim se brod kreće.

Slika

Veličanstvena reka, šume palmi urmi, planine u daljini, pustinja... sve je to sićušno kada bacite pogled pun krug oko vas, a pravo nad vama nebo narandžasto žuto i bljestavo belo i daleko višlje nego kada pogledate u vis kada ste u gradu.
U Africi ne postoji suton: nebo poprimi boju prosutog crnog vina sunce je narandžasto i za trenutak je mrak gust i opipljiv...

Slika

Silazimo u restoran na večeru...

Slika

Uskoro ćemo stići do prevodnice kod Esne, kroz koju ćemo prolaziti gotovo celu noć. Čudno je kako se na brodu brzo postaje pomorac. Osluškujemo zvuke koji se prenose kroz trup broda. Primećujemo promene u radu motora iako su ti zvuci na granici čujnosti, čujemo i dovikivanje posade negde iz dubine broda.
Celu noć, mi i jos nekoliko brodova u prevodnici čekalo je izjednačenje nivoa vode. Probudili smo se bunovni i neispavani, jer smo u snu čuli zvuke trenja broda o betonske strane ustave. I onda opet Nil širok i prividno mirnog toka, rukavci okruženi šumom papirusa.
Sada mi pretičemo neke brodove. Uskoro ćemo izaći sa broda kako bismo posetili prvi od hramova koji su u rasporedu našeg putovanja.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Petak, 23 Mart 2018, 16:29 
Nije prisutan
Izviđač
Izviđač
Korisnikov avatar

Pridružio se: Subota, 06 Decembar 2014, 10:44
Postovi: 158
Lokacija: Beograd
Pol: Bata
Posle kratke vožnje, osveženi jutarnjom kafom na terasi pod tendama i pod sjajem jutarnjeg sunca koje je već punim intezintetom razgonilo svezinu reke, ugledali smo nekoliko brodova ukotvljenih uz obalu. Prvi, koji su pre nas prošli prevodnicu, zbog relativno kratkog kamenog mola stajali su jedan za drugim, a novopristigli brodovi bi se ukotvili uz već ukotvljene brodove stvarajući novi red.

Slika

Naš brod je bio u tek oformljenom trećem redu brodova.
Odmah smo izašli iz našeg broda preko klimavih mostića koji su povezivali brodove. Prošli smo kroz druge brodove, koji su svi imali središnji prostor celom visinom broda i koji je obično izuzetno bogato uredjen. Po obimu su bili butici sa ekskluzivnom ponudom roba Egipatske ali i svih drugih zemalja i svetski poznatih proizvodjača. Butici srebra i zlata, prodavnice tipično egipatske mode odnosno delova odeće. Izgledalo je kao da se brodovi takmiče u luksuzu.
Duja i ja smo po nešto znali kako se obući, a gotovo svi iz nase ekipe bili su za prvi "izlazak" u karakterističnim košuljama sa maramama i po neko već iskićen ogrlicama i narukvicama od srebra u čijoj su izradi domaći majstori izvanredni. Na malom kamenom doku sačekalo nas je nekolicina trgovaca nudeci iz ruku, nakit ručne izrade, male tepihe, tapiserije, voće iz pletenih košara i buljuci dece.
Naša grupa, osmoro Španaca, trgovci, roba, deca... u opštoj gurnjavi kretala se blagom uzbrdicom brežuljka na čijem vrhu je bio hram. Naglo je prestala gužva jer su "domorodci" videli da iz brodova izlazi nova grupa turista.
Stajali smo pred dvojnim hramom Horusa i Sobeka.

Slika

Naš sjajni vodič je počela da nam objašnjava kako izgleda staro-egipatski hram, kako se zovu, čemu služe delovi hrama i šta je secifično za svaki od njih.
Ovaj je jedinstven po tome što je na pročelju imao neparan broj stubova. U hram se ulazilo levo ili desno od centralnog stuba pa se tako znalo ide li se na poklonjenje Horusu ili Sobeku.
Kako je u našoj ekipi bio jedan doktor, naš vodič nas je odvela do dvorišta na čijem su zidu bili opisi lekarskog zanata pre pet hiljada godina i uklesani instrumenti.
Duja i ja smo u drugom dvorištu hrama pogledali "Nilomer", bunar ozidan u kamenu prečnika desetak, a dubine petnaestak metara sa spiralnim stepeništem po obimu. U njemu su živeli krokodili /Sobek ima lik krokodila/. U vreme do izgradnje Asuanske Brane Sobekovi sveštenici su posmatrajući nivo vode u "Nilomeru" proricali kakve će biti zetve. Ceo život starog Egipta bio je podredjen poplavama Nila pa je Sobek bio zbog njegovog uticaja na proizvodnju hrane veoma poštovan.
Na nekim od tavanica su se videli hijeroglifi supova, ptica simbola gornjeg Nila, sa izuzetno dobro očuvanim bojama.
Posle relativno kratkog boravka, laganom šetnjom vratili smo se na brod. Već je bilo vrelo i radovali smo se daljom plovidbom i kupanjem u brodskom bazenu. U sobi nas je sačekao savršen red: prijatni polumrak navučenih zavesa, sve blista od čistoće i mirisa.

Slika

Zategnuti kreveti, novi komplet peškira i kozmetike u kupatilu, na krevetu od peškira napravljena kobra kojoj je sobar stavio moje naočare.

Slika

Odličan ručak i nastavak puta uz Nil.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Petak, 23 Mart 2018, 16:37 
Nije prisutan
Izviđač
Izviđač
Korisnikov avatar

Pridružio se: Subota, 06 Decembar 2014, 10:44
Postovi: 158
Lokacija: Beograd
Pol: Bata
Sigurno ima bogatije opremljenih brodova sa puno više zvezdica, mora da ima još veličanstvenijih reka, možda lepših od Nila, bogatijih sela i gradova uz reku, zemalja sa prebogatom istorijom, ali Dujo reci i sama, je li da svega ovoga u čemu smo sada, ne postoji nigde na svetu! Duja se osmehnula, onako kako samo ona ume, ozarena kao i ja lutajući pogledom, po reci, po šumi palmi, po vrhovima planina u daljini.

Slika

Slušala me je u pola snage zagledana u veliko drvo nadneseno gotovo nad našu palubu na kojoj smo sedeli. Njen pogled privuče i moj. Cela krošnja drveta je bila kao sneg bela.Cela krošnja je bila doslovno prekrivena belim čapljama.Kako se brod brzo približavao u jednom mahu, gotovo sve ptice, kao dugacki beli oblak žurno je odletelo sakrivši se u šumi na drugoj obali.
Prišla je i sela sa nama naša turistička voditeljica. Iako je puno puta prošla tu turu primetila je naše raspoloženje pa je došla da ćutimo utroje, da svim čulima upijamo neverovatno lep dan.

Slika

Posle nam je rekla da tog dana samo plovimo bez zaustavljanja i da ćemo se to veče ukotviti, a odmah izjutra ići da vidimo jedan hram.
Na brodu je svega tridesetinu putnika /dvadesetak iz naše grupe i onih osmoro Španaca/, pa u restoranu obeduje i osoblje broda. U najmirnijem uglu naš vodič sedi sa kapetanom i oficirima, na pultu hrana, samoposluživanje. Iza pulta tri-četiri kuvara u stavu "mirno", kelneri brzo i nenametljivo poslužuju piće i odnose upotrebljeno posudje.

Slika

Svira tiha muzika, svaka melodija evergrin, orkestarska verzija.
Upoznajemo se i razgovor teče. Za našim velikim okruglim stolom sede dve žene srednjih godina, mladi bračni par na svadbenom putovanju, novinar sa svojom devojkom i Duja i ja. Svi su prezadovoljni. Sve je u superlativima. Radujemo se sutrašnjem danu i poseti novog hrama. Polazimo u sobe. Duja i ja obilazimo galeriju, koja je oko kruznog prostora prizemlja. Na galeriji koja je kvadratna, na dve naspramne strane su butici, a na trećoj strani je bar pored koga se ide u salu restorana. U uglu četvrte strane je koncertni klavir.

Slika

Slika

Odatle počinje bogato kružno stepenište do "prizemlja"
iz kog se na oba boka velikim vratima izlazi sa broda.

Slika


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Subota, 24 Mart 2018, 14:34 
Nije prisutan
Izviđač
Izviđač
Korisnikov avatar

Pridružio se: Subota, 06 Decembar 2014, 10:44
Postovi: 158
Lokacija: Beograd
Pol: Bata
Rano doručkujemo, i brzo izlazimo kroz dva broda koji su ukotvljeni. Uz kej je već na vezu više od dvanaestak brodova.

Slika

Žurno izlazimo stepeništem uz visoku i strmu obalu. Gore je gungula i galama grupe turista sa raznih brodova zbijene čekaju uputstva. Doslovno stotine konjskih zaprega, fijakera se tiska, pokušavajući da stane sto bliže nekoj od grupa i tako sebi obezbedi klijentelu. Naš vodič prilazi žurno i tiho nam kaže nemojte dati više od deset funti. Egipatska funta je u to vreme bila oko deset naših dinara. Sedamo u jedan od fijakera Duja i ja i bračni par iz Leskovca. Vozač okrenut nama, koliko ga grlo nosi ponavlja: "Mustafa fifti tu", "Mustafa fifti tu"...

Slika

Prvi fijakeri su odavno krenuli, gužva se raspliće i kolona fijakera kreće kroz centar gradića Edfu.
Ne zna se ko se više čudi, turisti gledajuci narod na ulici koji su živopisno obučeni i zaposleni svakodnevnim aktivnostima, ili stanovnici grada koji stoje na trotoarima i gledaju tu neobičnu zbirku turista obučenih u safari komplete, u svilene košulje sa Havajskim motivima, natovareni fotoapratima, dogledima sa šeširima svih tipova, sa torbama i ruksazima. Vožnja traje dvadesetinu minuta. Naš vozač se s' vremena na vreme okreće i sa visine svog sedišta značajno kaze : "Mustafa fifti tu".
Duju to zabavlja, upire prstom u njega i pita ga :"Ju Mustafa?"
Sada je Mustafa zadivljen što smo mi najzad shvatili!
Vidim moraću da dam veći bakšiš.

Ulazimo u veliki ogradjeni prostor fijakeri se parkiraju u redovima. Suprotna strana ogromnog dvorišta su zidane niše, u kojima je dugačak niz butika sa izborom roba od Iv Sent Lorana, do strelica za lov iz Sudana i kopalja Masai lovaca na lavove. Mnogi ostaju da uživaju u autentičnom istočnjačkom bazaru, pa naša grupa lako prolazi ka Horusovom hramu.
Na oba pilona ogromni bareljefi: faraon sa uzdignutom rukom, u kojoj drži nesto nalik topuzu. To je impozantne veličine i prava je pretnja za neprijatelje /iz gungule koja je za nama opet čujem "Mustafa fifti tu"/Prolazimo pilone i u dvorištu smo. Ono je sa svih strana okruženo pokrivenim kolonadama gde su nekada sedeli posetioci hrama i čekali svoj red da udju u hram.Pravimo grupnu fotografiju sa voditeljicom i ulazimo u hipostilnu salu.
Maločas smo bili na blještećem afričkom suncu, sada smo i šumi stubova, u mističnom polumraku. Na prvom stubu bočno od ulaza koji je na suncu, u visini očiju, preko uklesanih hijeroglifa uklesan je jednakokraki ranohrišćanski krst. Horusov hram je nekada bio i hrišćanska bogomolja. Sa druge strane ulaza je kip boga sokola visine dva čoveka. Napravio sam isti namršteno-napućeni izraz lica, pored Horusa. Slikali su me, i kažu da baš ličimo.

Ulazimo u oltarski prostor gde je veliki kameni postament, na kome je nekada bila "svetinja nad svetinjama". Tu je već jedna grupa, mislim da su Italijani. Mnogi sede na kamenom oltarskom postamentu. Nisam religiozan, ali nikad ne bih seo na tudj oltar zato što verujem u nekog drugog boga. Naš vodič završava priču o ovom hramu i krećemo u povratak, gde su Italijani već odmakli, i vidimo novu grupu koja stiže tu gde smo do maločas bili mi. Vraćamo se dobrih petnaestak minuta, sada tek shvatam koliko je zaista monumentalan ceo kompleks hrama od ulaznih pilona do oltarskog prostora i obeliska koga smo odatle videli.

U prednjem ogradjenom prostoru galama, dovikivanje dolaze novi fijakeri. Čujemo od nekud: "Mustafa fifti tu"!
Jedva se probijamo do našeg fijakeriste, svi zadovoljni, mi jer imamo prevoz do broda a "Mustafa fifti tu" što će dobiti svoj novac, a uz malo sreće biće još neka tura jer stižu novi brodovi.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Subota, 24 Mart 2018, 14:37 
Nije prisutan
Izviđač
Izviđač
Korisnikov avatar

Pridružio se: Subota, 06 Decembar 2014, 10:44
Postovi: 158
Lokacija: Beograd
Pol: Bata
Ubrzo krećemo dalje i opet smo opčinjeni pejzažem, rekom koja mirno teče od vajkada i pamti kako su njome, koliko juče, plovili faraoni pre samo pet-sest hiljada godina; obalama sa beskonačnom šumom palmi; rukavcima i plićacima obraslih papirusom uz koje naš brod gotovo dodirujući bokom plovi pravo na jug, dok se sa nama dva-tri broda u matici reke utrkuju, i sirenama narušavaju tišinu.Turisti na tim brodovima oduševljeno mašu jer se osecaju veoma posebni, a ustvari su surogat i apsolutni antipod prirodi koju tako dosledno kvare i narušavaju.

Opet je na reci mir, tiho žubori voda oko pramca broda, iza krivine obale pojavljuju se feluke, ti prividno trapavi i neelegantni brodovi, blještavo beli kao čaplje koje često preleću naš brod.

Slika

I odjednom je sve na svom mestu i izgleda kako treba, onako kako izgleda pejzaž na Nilu.
Svako veče smo provodili uz prigodan program i živu egipatsku muziku.

Slika

Tako putujemo do večeri, a sutradan smo razgledali hram u Kom Ombu i oko podneva stigli do Asuana gde završavamo nezaboravno putovanje Nilom.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Nedelja, 25 Mart 2018, 13:02 
Nije prisutan
Izviđač
Izviđač
Korisnikov avatar

Pridružio se: Subota, 06 Decembar 2014, 10:44
Postovi: 158
Lokacija: Beograd
Pol: Bata
Sunce iskoči iza horizonta, i dan se rodi u dva tri minuta.
Brod je bio na vezu uz desnu obalu Nila na kojoj je i Asuan. Sedim na palubi, pijem jutarnju kafu...tišina...

Slika

Na suprotnoj obali u litici stena vide se mnogi otvori, prozori i vrata za nekakve pećine-grobnice, u kojima žive verovatno najsiromašniji stanovnici Asuana kao sto u Kairu na groblju u "Gradu mrtvih", groblju iz V-VI veka, kažu da zivi 2-300.000 stanovnika bez vode, struje, kanalizacije.

Slika

Pravo na jug uz reku nalazi se ostrvo svo u tropskom zelenilu okruženo narandzasto žutom obalom na kojoj pesak pustinje dolazi do reke.
Posmatram, isped nas, grad Asuan, koji se proteže kilometrima uz desnu obalu sa uredjenim šetalištem, parkovima i desetinama brodova koji su završili turu, iskrcali putnike i miruju pred povratak za Luksor. Dok sedim sam na terasi broda proleće par sokolova i u letu me gledaju kao da kontrolišu brodove i tek po nekog putnika. Scena koja se ponavlja hiljadama godina, pa iako nisu "glavni junaci" živih religija, nisu izgubili ništa od veličanstvenosti. Nije neobično da su nekada davno obožavali tu izuzetno lepu pticu kao Horusa, boga sokola.
Duja je došla prva a nešto kasnije su na terasu izašli i ostali članovi nase ekipe. Naš vodič nam je rekla da imamo "pun dan" aktivnosti: bazar u Asuanu, odlazak felukama na Kičenerovo ostrvo, poseta brani na Nilu, čuveni kafe restoran na kataraktu, poseta kamenolomu i na kraju odlazak u hram File.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Nedelja, 25 Mart 2018, 13:10 
Nije prisutan
Izviđač
Izviđač
Korisnikov avatar

Pridružio se: Subota, 06 Decembar 2014, 10:44
Postovi: 158
Lokacija: Beograd
Pol: Bata
Kao sto Venecija ima gondole, Dunav šiklje, tako Nil ima Feluke. One su naizgled neelegantne, širokih bokova, imaju zatvoreni pramac i krmu, plitak gaz, pa su izuzetno stabilne. Glavna karakteristika je trouglasto jedro koje je po vrhu fiksirano za horizontalnu katarku, a ona je zglobno okačena na ne mnogo visoku vertikalnu katarku na sredini broda.

Slika

Veštim okretanjem jedra oko vertikalnog oslonca ta prividno trapava brodica gotovo u mestu menja pravac kretanja. Kada smo njome išli na Kičenerovo ostrvo, uzvodno uz rukavac u kome je struja baš jaka, "kapetan " je veštim sinhronizovanjem krme i okretanjem jedra vodio feluku, lavirajući od obale do obale, gotovo dodirujući pramcem stene obale.Fascinantna je veština kojom te brodove, zahvaljujući specifičnom jedru, doslovno hiljadama godina Niloti koriste na isti način.

Slika

Blizu nožice Asuanske brane i katarakta je rečna Ada,Kičenerovo ostrvo. Naš brod je bio ukotvljen u trećem redu brodova, najdalje od obale, ali je to bila prednost. Pravo iz našeg broda-hotela ukrcali smo se u feluku i njome posle petnaest-dvadeset minuta plovidbe uzvodno pristali smo uz dok na Kičenerovom ostrvu.

Slika

Tu je već bilo desetine feluka, a sačekalo nas je i više trgovaca sa suvenirima. Uvek smo Duja i ja pomno razgledali suvenire koje nude trgovci. Ona ih gleda jer plene specifičnim materijalima, kristalima i prirodnim materijalima, a naročito dizajnom. Majstori koji prave bižuteriju iako ne poznaju pravila i ukus, uglavnom Evropejki, prave mala remek dela ogrlica, narukvica, privezaka, pa nije ni čudo da turistkinje ostavljaju dosta novca kupujući te suvenire.
Ja sam uvek pažljivo razgledao tu "beskonačnu ponudu" činija, vaza, uljanih lampi, tekstila, muzičkih instrumenata, kipova od terakote, kamena, poludaragih kamenova, sve u nadi da ću pronaći neku sitnicu koja je autentična, jer sam čuo da se i takvo nešto može naći.
Nekog vraga svi Englezi su ili Perovi ili Serovi ili Lordovi.Valjda su se još davno dogovorili pa su pobili sve što nije plemenite i plave krvi. Zato Englezi rade samo značajne i plemenite, a često genijalne stvari.
Hvala lordu Kičeneru koji je na rečnom ostrvu u sred Nila napravio komadić "raja" na zemlji.

Slika

Kažu da je donosio ekzotične i retke biljke iz celog sveta.
Tako je na adi na Nilu odmah u blizini čuvene Asuanske brane i još čuvenijeg restorana "Katarakt", oformio izuzetno lep park sa perfektno uredjenim stazama.

Slika

Ogromne krošnje prave divan hlad, nadnose se nad reku, a mnoge vrste ptica lete oko turista, i često se šetaju, kao da znaju da ih niko neće dirati.

Slika

Posle sat-dva šetnje i puno načinjenih fotografija odmarali smo se na samom vrhu Kičenerovog ostrva, jeli sladoled i pili hladnu kokakolu. I pored novca koga sam hteo da dam kelner je sve hteo da da za moj sat koji je na brojčaniku imao kamilu i logo "Camel" cigareta. Žive za trgovinu i u svakom trenutku uživaju u cenjkanju, a trampa im je "šlag na torti". Moj sat kupljen na buvljaku u Zemunu trampio sam za račun i svi smo bili zadovoljni.

Slika

Povratak felukama sa ostrva je opet bio izuzetan dogadjaj. Negde na sred Nila, koji je vrlo širok tu kod grada Asuana, čujemo pesmu, a zatim pored naše feluke je drveno korito koje gotovo da ne viri iz vode a u njemu dva arapčeta od po sedam-osam godina. Veslaju rukama i komadom daske i pevaju. Onda se rukama uhvate za feluku i pruženih ruku traže da budu nagradjeni. Neko im da funtu, neko voće koje nosi sa sobom; svi im daju zbog pesme, a Duja i ja zbog hrabrosti da po toj veličanstvenoj reci koja uliva strahopoštovanje, bezbrižno plove u koritu. /Da bolje steknete osećaj, Nil je širi od Dunava u Zemunu./


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Sreda, 28 Mart 2018, 12:57 
Nije prisutan
Izviđač
Izviđač
Korisnikov avatar

Pridružio se: Subota, 06 Decembar 2014, 10:44
Postovi: 158
Lokacija: Beograd
Pol: Bata
Na obali nas čeka autobus, koji nas posle kratke vožnje vodi do kamenoloma. Posle svežine Nila, jako uključene klime u autobusu i posle litre vode, koja se hladi i koju možete kupiti od šofera, izlazimo i penjemo se stazom preko ogromnih ploča monolitnog vrlo tamnog i prividno glatkog kamena. Temperatura je preko 50°C.
Svuda u belim uniformama su vojnici ili policajci koji čuvaju i štite turiste. Naš vodič nas vodi da vidimo najveći obelisk koji je počet da se iseca iz masiva stene.

Slika

Slika

Kako je u kamenolomu bila izuzetno visoka temperatura, i pošto smo videli taj početi, pa ostavljeni obelisk, požurili smo nazad u autobus. Prolazeći stazom pored "belih" policajaca, sagao sam se i uzeo jedan kamen, očigledno odlomak od klesanja obeliska.Jedan policajac je to video, pružio ruku i rekao " bakšiš". Poliglota! Normalno, Duja je rekla: "Ma daj mu neku funtu; zamisli da stojiš na ovom usijamom kamenju ceo dan!". Dobro, dao sam mu novčanicu, žureći da što pre sidjemo do parkirališta i autobusa. Video sam da je mladi policajac zabezeknuto gledao u dobijenu novčanicu.
Autobus nas je vozio dalje da bi smo videli čuvenu Asuansku branu. Uzgred pogledam i ustanovim da sam policajcu dao 20 Eg. funti jer nisam imao ništa sitnije. Za nekog, ko je kao taj policajac u to vreme imao 700 funti mesečnu platu, to je veliki bakšiš. Inače to je bilo oko 200 naših dinara! Za jedan kamičak stvarno mnogo; sam sebi sam ličio na pijanog Amerikanca.
Autobus je odvezao ostale iz naše grupe u čuveni restoran na kataraktama gde su se snimali neki filmovi, a Agata Kristi pisala svoj roman, a nas četvoro smo ostali na brani. Duja i ja smo upoznali i lepo drugovali sa bračnim parom iz Novog Sada. Nikada ih nisam pitao čime se bave ali je voditeljica u Sobekovom hramu gospodji posebno pokazivala hijeroglife za medicinske instrumente, rekavši ovo je za vas doktore i medicinare interesantno. Posle se ispostavilo da je ona čuveni doktor u S. Kamenici, a on neka zverka u nekoj važnoj naučnoj ustanovi. Šetali smo branom i divili se ogromnom poduhvatu koga su izveli Egipatski izvodjači uz pomoć Rusa.
Tu smo sreli jednog Nubijca i sa njim dugo razgovarali. Na žalost samo ja nisam jer ne znam engleski. To je narod ili pleme oduvek na tim prostorima, koji su se iselili iz dolime Nila, tu gde je sada Jezero Naser. 0ni žive u savremenim naseljima, materijalno obezbedjeni, ali pate za vremenima kada su bili polu nomadi i lutali bespućima uz gornji Nil.

Slika

Malo nas je svojim kolima provozao okolo.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
PostPoslato: Sreda, 28 Mart 2018, 13:07 
Nije prisutan
Izviđač
Izviđač
Korisnikov avatar

Pridružio se: Subota, 06 Decembar 2014, 10:44
Postovi: 158
Lokacija: Beograd
Pol: Bata
Naš autobus sa ostatakom ekipe se uskoro vratio po nas.
U povratku sa Asuanske brane autobus je vozio uz Nil putem uz šetalište "korniš" duž kog je bilo ukotvljeno
desetak brodova. Autobus je stao, a naš vodič je rekla da imamo dva sata vremena, i ko hoće može da prodje kroz bazar koji je veoma velik i sigurno jako bogat i šarolik. Duja i ja smo odmah krenuli, i još nekolicina iz naše grupe.
Autobus je nastavio niz "korniš" ka našem brodu, a mi prvom pobočnom ulicom ka jezgru Asuana u čijoj je glavnoj ulici bazar. Uskoro smo čuli graju i nekoliko desetina metara dalje, ušli smo u bazar; on se protezao levo i desno dokle god pogled dopire.
I šta da se kaže, to je bio pravi bazar iz istočnjačkih priča. Žagor potiče od mnogobrojnih potencijalnih kupaca ali skoro i od isto tolikog ili većeg i glasnijeg broja prodavaca, koji uzvikivanjem privlače kupce. Glasovi su od basova, do altova i falseta. Svako mora da nadje svoj tonalitet da bi bio primećen. Uz glasove ljudi, čuju se zvuci krupne i sitne stoke, magaraca i kamila. Svi zvučni efekti su podržani vizuelnim.

Slika

Neverovatna šarolikost odeće ljudi, robe koja leži po prašnjavoj ulici, pokrivača i improvizovanih tendi i nastrešnica, jer blizu je podne i sunce, a afričko sunce žeže iz sve snage. Flaša vode koju smo poneli iz autobusa već je topla kao za čaj ali smo je Duja i ja brzo dokrajčili. Sve je u redu, flaširana voda se prodaje na svakom koraku. Brda lubenica, dinja, urmi, manga, papaja i drugog egzotičnog voća nas mami, ali su nas upozorili da Evropljani slabo podnose bakteriološki ekosistem koji se ni dobrim pranjem ne može ukloniti.

Slika

U susret nam ide jedan mlad crnomanjasti momak, evropski obučen, smeska se, pozdravlja nas i ostavljamo ga negde u gužvi za nama.

Opštu zvučnu gungulu podržanu vizuelnim bogatstvom boja i oblika nadopunjuju mirisi. Od izuzetno fine kao puder prašine koja lebdi i daje žućkasto narandžasti ton svim bojama, do mirisa začina kukume, bibera, šafrana, cimeta, do oštrog ali lepog mirisa dima sa roštilja gde se peku šiš ćevap i neke druge poslastice. Oseća se opojan miris duvana od šiše i ekstrakta pravih mirisa po čemu su Egipćani poznati, jer kažu da se vrhunski svetski mirisi prave ovde u Egiptu, a flaširaju u Evropi i Americi.
Dolazimo do niza tezgi i butika suvenira i nakita.Dominira srebro i beskonačan broj verzija statua, kipova faraona, bogova starog Egipta-Misira, Horusi, Anubisi, kamile, drvene, kožne, mesingane, obložene sedefom...

Gledamo gotovo ošamućeni obiljem utisaka, kad odjedmom prilazi u toj gužvi mladi crnomanjasti Egipćanin pozdravi se i izgubi iza nas u buljucima žena u raznobojnom haljinama, i još šarenijih turista, već natovarenih kupljenom robom.

Vidimo nekolicinu iz naše grupe. Priključuju nam se dve žene koje sede za našim stolom kada ručavamo na brodu. Kažu Duji: vidimo da se dobro snalazite sa arapskim jezikom...nije arapski kaže Duja, engleski je...,ma nema veze koji je jezik kažu one, nego hajdete sa nama u jedan butik gde su neke lepe haljine da nam pomognete u kupovini. Ja stojim u sred te buice objašnjavanja dezena i krojeva. Duja kaze: ...idem sa njima dvema tu smo u butiku.
Njih tri odlaze. Uhvatim pogled matorog Egipćanina koji sedi na ivici visokog trotoara pred svojim dućanom i prisustvuje sceni od malo pre.

Slika

Sedam na trotoar do njega, nudim ga cigarom koju on rado prima. Onda pokazuje tri prsta, pa onda butik u koga su otišle Duja i one dve naše saputnice iz ekipe, pokazuje na moju burmu, a onda trese rukom kao da se opekao. Njemu je verovatno jasan problem sa tri žene. Ni ne pokušavam da ga razuverim...

Onda se iz gužve pojavljuje jedan mladi Egipćanin koji me pozdravlja, pa se zabrinut okreće i napeto gleda na sve strane.
U tom trenutku izlazi Duja i one dve koje nose kese pune nakupovanih haljina. Momak vidno odahne i opet se izgubi u mnoštvu.

Izlazimo na veliki trg koji jednom stranom izlazi na "korniš". Znamo da smo daleko od broda i da je vreme da uzmemo taksi za povratak. Prilazimo nizu taksi automobila i taksisti dajemo ceduljicu na kome je arapski bilo ispisano ime našeg broda gde nas on treba da odveze. Kao za inat on izgleda ne zna da čita. On zove u pomoć prvog kolegu. On čita ali izgleda nije siguran, sada je već veći broj taksista od potencijalnih korisnika taksi usluge... Najzad posle bučnog dogovaranja sedamo u jedan taksi. Ispred nas ide jedan prazan taksi valjda da nam pokazuje put, za nama idu troja četvora kola, to su oni koji su pokazivali da treba ići na drugu stranu, valjda da se uvere da naš taksista greši. Čim smo zamakli iza ugla i izašli na "korniš" sa puno brodova u nizu, posle pedesetak metara vožnje, zaustavili smo se i šofer nam je teatralno pokazao naš brod, gde nas je čekao onaj momak koga smo celo vreme sretali. On je u stvari policajac u civilu zadužen za našu bezbednost. Zadovoljan je ušao sa nama na brod.


Vrh
 Profil  
Odgovori sa citatom  
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 48 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3, 4  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat


Ko je prisutan

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete menjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  

Pokreće ga phpBB® Forum Software © phpBB Group
Putovanja u srcu © 2014-2019.