Moja priča o Ohridu počinje sasvim slučajno. 2013. godine smo bili na Sitoniji. Tamo smo proveli samo 8 dana. Pošto smo "navijeni" da letovanje traje bar 10 dana, odlučili smo se da malo skrenemo sa uobičajene rute povratka za Beograd i obiđemo Ohridsko jezero, ne bismo li uokvirili putovanje u "ten days story".
Tada sam se prvi put srela sa drugim licem Grčke, njenim planinskim delom. To mi je izgledalo kao da smo uplovili u drugu državu koja nema nikakve sličnosti sa njenom "vodenom" stranom. Uputili smo se na granični prelaz Niki sa grčke strane, odnosno Medžidliju sa makedonske. Bez obzira što taj prelazak državne granice izgleda dosta skrajnuto i podseća na neku naplatnu rampu sa manjom frekvencijom saobraćaja, tu imate free shop u kojem možete da pazarite cigarete (kao u mom slučaju) i druge potrepštine. Ušavši u Makedoniju odmah smo primetili promenu u (ne)kvalitetu puta, ali to nas nije deprimiralo niti omelo da dođemo do našeg odredišta.
OHRID - iskreno se pitam kako sam do tada mogla da ne obiđem to prelepo mesto. Da li su moja mala očekivanja i predrasude doprinele tome da mi se ovo mesto toliko dopadne? Pošto sam do tada od Makedonije videla samo autoput i njegove ogoljene strane, Ohrid je bio pravo osveženje i veliko iznenađenje.
Pošto ovo putovanje nismo unapred organizovali, trebalo je da se pozabavimo pronalaskom smeštaja. Nećete verovati, ali to je trajalo 10 minuta zahvaljujući ljubaznim Makedoncima koji su se, videvši nas sa decom, odmah rastrčali i pomogli. To je bilo moje drugo iznenađenje, jer sam očekivala namrgođene ljude koji će vas popreko gledati. Garantovano da ova moja pogrešna pretpostavka potiče od glasa koji bije makedonske saobraćajce na autoputu zbog kojih strogo poštujemo saobraćna pravila i maltene držimo ruke na leđima dok ne dođemo do grčke granice (ovo naravno ne važi za vozača
). Elem, smeštaj smo pronašli u starom gradu (dakle u samoj "Skadarliji") i prošli povoljno. Dve dvokrevetne sobe i 2 noćenja platili smo 50 evra. Da smo se više angažovali, verovatno bismo našli još povoljnije. Dakle dobili smo dve sobe na istom spratu, tako da su deca imala svoj doživljaj "home alone", a mi svoj.
Ovo je pogled sa našeg prozora:
Ohridsko jezero izgledom podseća na more i ne može mu se videti kraj. Najveća širina iznosi 14,8 km, a dužina jezera je 30,8 km (podaci preuzeti sa vikipedije).
Nikada nisam ušla u tako hladnu vodu. Ne znam da li ste doživeli taj osećaj da stojite u vodi do kolena ispod kojih noge ne osećate. Čak i deci je bilo hladno, a znate da deci nikada nije hladno u vodi, pa i kad im usne pomodre. Kad sam malo bolje razmislila, nije to ništa za čuđenje, zato što se jezero nalazi na skoro 700 m nadmorske visine.
Plaža na kojoj smo mi bili je šljunkovita i tu smo plažu jedino obišli zbog kratkog boravka. Kažu meštani i oni koji su bili tamo više puta da ima zaista lepih plaža, ali za to ipak treba odvojiti više vremena.
Na slici ispod se nalazi ohridski kej kojim ljudi šetaju, a ujedno služi i za uskakanje u vodu, kao i za pristanak turističkih brodića koji koji će vas povesti u razgledanje jezera ili samo dobaciti do neke od jezerskih plaža.
Ovo je odmah pored šetališta:
Samuilova tvrđava je srednjovekovno utvrđenje u Ohridu na obali Ohridskog jezera i spada u red gradskih tvrđava. Utvrđenje je smešteno na dva brda čiji se vrhovi uzdižu na 90 i 50 metara iznad nivoa jezera koje ga okružuje i pruža prirodnu odbranu njegovoj zapadnoj i južnoj strani. Grad je sa tri strane (zapadna, severna, istočna) opasan bedemima različite visine u zavisnosti od položaja. (preuzeto sa vikipedije)
Ohrid noću, po mom mišljenju, izgleda kao vašar. Prevelika gužva za moj ukus. Ali ko voli, nek' izvoli.
Na kraju bih rekla da je Ohrid veoma lepo mesto koje vredi posetiti i ja vam to i preporučujem.
Neki ljudi ga koriste kao zamenu za more, ali ja ne bih iz više raloga:
- Klima na Ohridu je kontinentalna, a ne mediteranska. Zato ako nemate sreće sa vremenom, biće vam neophodna "zimska
oprema". Naši prijatelji iz Niša imaju vikendicu na Ohridskom jezeru, tako da često praktikuju da otputuju tamo za vikend. Jednom
je u sred leta bilo toliko hladno da su spavali kompletno obučeni i pokriveni svim raspoloživim ćebadima. Zamislite spavanje u
farmerkama! Od tada obavezno nose grejalicu u gepeku prilikom svakog odlaska.
- Voda je mnogo hladna za kupanje.
- Od Beograda do Ohrida ima 614 km, što uopšte nije malo. Pored toga, da biste prešli tu kilometražu, potrebno vam je oko 8 sati
vožnje zbog mnogo lošeg dela puta kad se isključite sa autoputa, odnosno dok ga se ne dokopate u povratku.
- Kad ste već prešli 600 km, pređete još malo i na moru ste.