Mislim da će ova tema biti interesantna i već je bilo par pitanja o organizaciji puta, a sada ih očekujem još. Retko organizujem letovanje samostalno, uglavnom mi tu treba samo da me neko preveze do destinacije i da mi ponudi da izabrem smeštaj. Morate da razumete da nemam svoj auto kojim bih išao na odmor i uvek sam mislio da je cena čartera mnogo niža nego cena redovnom linijom. Nažalost veoma je teško kod agencija obezbediti samo kartu za čarter.
Sa ovogodišnjim iskustvom zaista razmišljam da li je to baš tako.
Avion Beograd – Atina – Beograd Avionske karte kupujem prateći sajt
https://www.skyscanner.net/ Redovna avionska linija Air Serbia se pokazala kao najjeftinija opcija, ali takođe i najbolja sa uklapanjem za ostatak prevoza.
Cena povratne karte na ovoj liniji je bila 164e sa uračunatim taksama i ručnim prtljagom koji obuhvata jedan manji kofer do 8 kg težine i jedan manji prtljag do 4 kg težine (u mom slučaju ranac). Oba prtljaga su mi bila teža od dozvoljenog, ali niko nije pravio problem i prtljag su u oba smera primili u deo za prtljag tako da nisam morao ni da nosim kofere sa sobom.
Doplata za veliki kofer do 23kg je oko 20e prilikom kupovine karata, ne znam koliko je na samom aerodromu.
Avion iz Beograda je noćni let, polazak je u 00:30, a sletanje u Atinu je u 03:00 po lokalnom vremenu.
Autobus aerodrom Atina – luka PirejZa prevoz do luke koristi se autobus X96.
Autobuska stanica se nalazi između izlaza 4 i 5 iz aerodromske zgrade, a stanica u luci je prekoputa ulaza 6 koji vam treba ako idete na Kiklade.
Autobus polazi na svakih pola sata (05 i 35 minuta nakon punog sata), karta se kupuje na kiosku koji je odmah pored. Cena pojedinačne karte je 6e. Po redu vožnje autobusu je potrebno 90 minuta za ovu trasu, ali s obzirom da je bila noć (nema gužve i nije stajao na usputnim stanicama) stigao je za oko 60 minuta. Postoji deo za ostavljanje kofera, ali je vozač dao po gasu pa su oni padali.
Bukvalno je potrebno da kofere prenesete preko ulice, od autobuskog stajališta do luke.
Digresija 1: Naravno da ovo nije jedini način prevoza.
Taksi aerodrom-luka u noćnoj tarifi bi trebao da bude oko 60-65e.
Postoji i metro veza aerodrom – luka sa presedanjem na stanica Syntagma. Cena za ovakav način prevoza bi bila 10e, ali vodite računa da linija ne saobraća noću. Ako imate neke druge polaske vrediti nije loša varijanta. Sam transfer u ovom slučaju traje kraće.
Trajekt luka Pirej – ostrvoU principu do kikladskih ostrva saobraćaju tri kompanije. Pretpostavljam da već po slici zaključujete dve stvari, najlakše je uklopiti polaske kompanije Blue Star jer ih ima najviše, a po principu koliko muzike toliko i para najbrže se i najskuplje stigne sa polascima ostalih kompanija.
Ima dosta sajtova na kojima se mogu upoređivati cene i vremena polazaka, a ja sam rezervaciju karata obavio na samom sajtu kompanije Blue Star.
Da li je potrebno rezervisati unapred? U odlasku je bilo mesta i na licu mesta, ali u povratku se bukvalno stajalo, odnosno sedelo po hodnicima na onim plastičnim rasklopivim stolicama.
Kupovina karata online je samo rezervacija, odnosno sa odštampanim primerkom se ne možete ukrctati već se karte podižu na kiosku koji je u luci odmah pored mesta za ukrcavanje. Šalteri rade od 6:00.
I još jedna napomena za kupovinu mesta. Osnovna ekonomska klasa karte podrazumeva da nemate rezervisano mesto već je princip ko pre mestu njegovo je. Ali ako hoćete da prošetate, odete do restorana ili slično na mesto vam može neko sesti.
Na trajektima Blue Star postoje još dva tipa karata: Air Seats i Business class. Doplata za Air Seats je 5e po osobi po smeru i ja mislim da se to maksimalno isplati. Sa tim kartama dobijete svoje numerisano sedište koje je mnogo udobnije i niko vam ga ne može zauzeti i ako ga privremeno napustite. Postoji 5 ovakvih salona sa sedištima, AT1 i AT2 su manji hajde da kažem da su poput autobusa, dok su AT3-AT5 dosta veći saloni poput aviona. WC-i se nalaze blizu AT1 i AT2 pa im je to možda mana jer se dosta ljudi mota okolo.
Što se tiče putovanja trajektom dosta je udobno iako traje oko 5 sati do Naksosa, odnosno oko 7,5 sati do Koufunisije. Brod je dosta veliki pa se ne oseća mnogo ljuljanje na talasima, postoje stjuarti koji vas upućuju do sedišta, postoje restoran, kafić, bankomat, toaleti, može se kupiti wifi kartica. Cene u kafiću jesu malo veće nego na kopnu, ali ništa strašno (evo navešću konkretno pita sir / spanać 2,8e, krofna 2,7e, dupla grčka kafa 2,3e, kafa late 3,5e). Ne znam kakve su cene u restoranu. Biznis klasa se razlikuje samo po tome što još imate uslugu, odnosno donose vam piće do sedišta.
Postoje prostori za ostavljanje kofera, ali piše da vam kompanija ne garantuje čuvanje. Bilo je putnika koji su kofere nosili sa sobom (možda bih tako i ja sada uradio jer u salonima baš ima puno mesta da ih ostavite a da nikom ne smetaju), ali ja sam ih ostavio u bunkeru. Nemam strah da bi ih neko ukrao, svakako su ostajali bez nadzora dok sam u restoranu ili kafiću.
Ja sam izabrao polazak u 7:25 i bez problema se stiže i imao sam dosta lufta u luci. Postoji još jedan raniji polazak, mislim u 6:35 ali ja sam se plašio da li ću stići.
Verujem da se sa ovim osnovim informacijama možete snaći i za cene prevoza kolima.
Digresija 2: Za putnike koji imaju dozu avanturizma više od mene evo jedne zanimljive ponude za tzv „skakanje po ostrvima“ odnosno gde kupovinom jedne karte imate mogućnost da obiđete 4 odnosno 7 ostrva.
Transfer luka ostrvo – smeštajBukvalno svaki smeštaj koji sam kontaktirao imao je opciju dočeka u luci / na aerodromu odnosno prevoz do na kraju boravka.
Ukupna cena transfera po osobi u mom slučaju je iznosila 252e.